بانک مرکزي تمهيدات نوروزي را براي تامين نيازهاي مالي مردم در روزهاي پاياني سال به خصوص تامين اسکناس نو در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ محمود بهمني رئيس کل بانک مرکزي در جمع خبرنگاران گفت: ما از بانکها در رابطه با تمهيدات نوروزي، خواسته ايم که پول نو را به هر ميزان که مصرف دارند، به ما اطلاع داده و از طريق خزانه براي آنها تامين شود، ضمن آنکه در روزهاي تعطيل بانکها بايد سه شيفت باشند و ATM هايشان تماما در حال فعاليت باشند.

رئيس کل بانک مرکزي تصريح کرد: ما نمي توانيم بگوييم که چقدر اسکناس نو براي روزهاي پاياني سال چاپ شده، بانکها به هر ميزان که نياز داشته باشند بايد آنرا از خزانه به آنها داده شود. چاپ اسکناس ضابطه خاص خودش را دارد.

وي در خصوص علت عدم پيش فروش اينترنتي سکه، در دور جديد پيش فروش که از امروز در 2200 شعبه منتخب بانک تجارت آغاز شده، گفت: فکر کرديم اين نوع خريد براي برخي از خريدارها قابل دسترس نباشد، شايد در سري بعد و يا در همين مدت اجراي اين سري مرحله اجرا گذاشته شود.

وي در خصوص کاهش 18 درصدي نرخ سکه در زمان اجراي پيش فروش سکه، گفت: اين طرح مربوط به شوراي پول و اعتبار نبوده و اين موضوع صرفا براساس علي الحساب بودن نرخ پيش فروش سکه طراحي شده بود که ايراد شرعي به آن گرفته شد، به همين علت نرخ قطعي پيش فروش سکه تعيين و اعلام شد.

وي افزود: در نرخ قطعي پيش فروش سکه، اگر نرخ سکه افزايش يابد، چون معامله کاملا قطعي بوده خريدار در اين رابطه سود مي کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Spain
aaa
۰۹:۲۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
مانگران پول نو نیستیم نگران نان بر یر سفره ایم اصلا پول نداریم نان بخریم
آخرین اخبار