نمايندگان خانه ملت در جلسه امروز(سه‌شنبه) با راي اعتماد خود محمدحسن نامي را به‌عنوان وزير جديد ارتباطات راهي پاستور کردند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران نمايندگان خانه ملت در جلسه امروز(سه‌شنبه) با راي اعتماد خود محمدحسن نامي را به‌عنوان وزير جديد ارتباطات راهي پاستور کردند.


در جلسه روز چهارشنبه 3 اسفندماه نام وزير پيشنهادي ارتباطات و فناوري اطلاعات دولت دهم جهت اخذ راي اعتماد از طرف نمايندگان توسط هيئت‌رئيسه مجلس اعلام وصول شد.

از همان زمان نگاهها براي تعيين وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات مثبت بوده و اکثريت نمايندگان با اين موضوع موافق بودند چرا که پاسخ به سوالات خبرنگاران در راهروهاي بهارستان و حتي مصاحبه‌هاي تلفني نمايندگان در خصوص اين موضوع مثبت بود.

براين اساس هفتاد و سومين جلسه بهارستان صبح امروز سه شنبه 8 اسفند در حالي آغاز شد که بررسي برنامه و صلاحيت محمد حسن نامي براي تصدي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و اخذ راي اعتماد اولين دستور بهارستان قرار داشت.

پس از آنکه محمد حسين فرهنگي سخنگوي هيئت‌رئيسه مجلس دستور کار جلسه علني امروز را قرائت کرد، نمايندگان وارد بحث شده و انتخاب وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات را در دستور کار قرار دادند.

حدود ساعت 8 و 15 دقيقه بود که محمود احمدي‌نژاد با اعضاي هيئت‌دولت وارد صحن علني شد و به محض ورود با استقبال گرم برخي از نمايندگان روبه رو شد. طبق معمول تعدادي از اعضاي کابينه شامل محمدرضا رحيمي، معاون اول رئيس‌جمهور حجت‌الاسلام ميرتاج الديني معاون نظارت قوانين رئيس‌جمهور، غلامحسين الهام سخنگوي رئيس‌جمهور، مجتبي ثمره هاشمي مشاور ارشد رئيس‌جمهور، لطف‌الله فروزنده معاون پارلماني رئيس‌جمهور، سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، مرتضي بختياري وزير دادگستري، محمد محمدزاده رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست و زريبافان رئيس بنياد شهيد وارد صحن علني شدند.

رئيس‌جمهور به محض ورود به صحن علني پشت تريبون مجلس قرار گرفته و به مدت حدود 20 دقيقه از وزير پيشنهادي خود دفاع کرد.

رئيس‌جمهور پس از پايان دفاع خود از وزير پيشنهادي بلافاصله و به تنهايي صحن علني مجلس را ترک کرد.

پس از آنکه رئيس‌جمهور صحن علني را ترک کرد، اعضاي هيئت‌دولت براي استعماع نطق موافقان و مخالفان و همچنين دفاع از وزير پيشنهادي کابينه در جلسه حضور داشتند اما حضور اعضاي هيئت دولت در جلسه علني امروز برخلاف ساير جلسات با استقبال گرم نمايندگان مواجه بود چرا که اکثر نمايندگان در اطراف اعضاي هيئت‌دولت گرد آمده و مدام با آنها احوالپرسي ، روبوسي و مصافحه‌اي گرم مي‌کردند به طوري که اوترابي‌فرد رئيس جلسه امروز بارها از نمايندگان خواست تا در صندلي‌هاي خود مستقر شوند.

پس از ايراد نطق موافقان و مخالفان، وزير پيشنهادي دولت محمدحسن نامي پشت جايگاه دفاع از خود قرار گرفت و ساعت 9 و 32 دقيقه دفاع وزير نيز به اتمام رسيد 3 دقيقه پس از اتمام نطق دفاع محمدحسن نامي طبق آيين‌نامه داخلي مجلس راي‌گيري از نمايندگان جهت اخذ راي اعتماد آغاز شده و گلدان‌هاي اخذ راي بين نمايندگان حاضر شد که مي‌بايست نمايندگان کارتهاي سفيد به منزله راي اعتماد، کبود به منزله راي منفي، زرد به منزله راي ممتنع را در گلدان قرار دادند در اين هنگام طبق آيين‌نامه داخلي مجلس اعضاي هيئت دولت نيز صحن علني را ترک کردند.

شمارش آرا نيز که به صورت دستي بوده توسط مهدي دواتگري و ايرج نديمي و اعضاي هيئت‌رئيسه صورت گرفت که در نتيجه ساعت 10 و 9 دقيقه حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد رئيس جلسه آرا به شرح زير اعلام کرد:

نمايندگان با 177 راي موافق از مجموع 243 نماينده حاضر و با راي بالايي محمدحسن نامي را به عنوان وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات انتخاب کردند.

براين اساس پرونده "بي‌وزيري" وزارتخانه ارتباطات و فناوري اطلاعات که چندي پيش با دستور محمود احمدي‌نژاد توسط سرپرست اداره مي‌شد، بسته شد.

بنابراين محمدحسن نامي در حالي اولين حضور خود در بهارستان را تجربه کرد که نمايندگان با ورود وي به پاستور موافقت کردند.

گفتني است علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي كه به هند سفر كرده است، در جلسه راي اعتماد نامي حضور نداشت.
انتهاي پيام/
برچسب ها: مجلس ، نامی ، لاریجانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار