رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران، از احداث پالایشگاه های کوچک در کشور خبر داد و گفت: احداث پالایشگاه ها در سطح کشور به توسعه اقتصادی کشور کمک می کند.

حسن خسروجردی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: از آنجا که  احداث پالایشگاه های کوچک در کشور صرفه اقتصادی دارد بنابراین اتحادیه صادرکنندگان نفت پیشنهاد مبنی برساخت پالایشگاه های کوچک را به وزیر نفت داده بود که مورد تایید وزراتخانه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: 85 درصد تولیدات این پالایشگاه ها را فرآورده های سبک مثل بنزین، نفت گاز و نفت سفید تشکیل می دهد؛ این در حالی است که حدود 40 درصد از فرآورده های پالایشگاه های اصفهان و بندرعباس را محصولاتی سنگین مثل قیر و مازوت تشکیل می دهد.

خسروجردی اظهار داشت: تکنولوژی پالایشگاه کوچک متعلق به بلوک شرق است، به این دلیل احداث این پالایشگاه ها برای کشور ما با سرمایه گذاری اقتصادی مناسبی قابل اجراست.

رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران اضافه کرد: این تکنولوژی تا سالهای گذشته به دلیل بالا بودن تولید فرآورده های سنگین مورد استقبال قرار نمی گرفت اما اکنون تنها حداکثر 15 درصد از محصولات این پالایشگاه ها را فرآورده سنگین تشکیل می دهد.

خسروجردی با اشاره به استقبال کشورهایی چون قزاقستان، عراق و افغانستان از این تکنولوژی جدید، گفت: هم اکنون قزاقستان که دارای تنها 3 پالایشگاه بزرگ است، 12 پالایشگاه کوچک دارد./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار