مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: پیشرفت علمی کشور در چند سال گذشته نشان دهنده این است که پرداختن به مسائل فرهنگی به خوبی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران  حاضر در محل، جلیل دارا در اختتامیه چهارمین جشنواره ملی رویش، با تاکید بر اینکه بر اساس وظیفه ای که داریم می بایست سالانه یک جشنواره برای نمایش نمادین فعالیت‌های فرهنگی برگزار شود، افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری دانشجویی یکی از فضاهای مهم نشاط آور در دانشگاه‌ها محسوب می شود که فعالیت‌ این کانون‌های فرهنگی بسیار بیشتر از یک جشنواره است.  

وی با اشاره به دلایل مشکلات دانشگاه ها ادامه داد: دانشگاهی که صرفاً به دنبال تحصیل باشد و تنها سیاستش فعالیت‌های علمی و پژوهشی باشد، از جنبه‌های مختلف دچار مشکل می‌شود.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه‌های ایران با دانشگاه‌های دنیا که به صورت تک بعدی فعالیت می‌کنند تفاوت دارند، گفت: شعار دانشگاه اسلامی، بدون کار فرهنگی در دانشگاه‌ها محقق نمی‌شود.

دارا با اشاره به نگاه بدبینانه‌ای برخی دانشگاه‌های دنیا، نسبت به فرهنگ‌ دانشگاه‌های کشور که تربیت و پرورش را به عنوان اصول و اخلاق خود در نظر دارند، تصریح کرد: رشد علمی ما در سال‌های گذشته ناشی از فرهنگی است که‌ دانشگاه‌های کشور تربیت و پرورش را به عنوان اصول و اخلاق خود در نظر دارند، است و پیشرفت علمی ما در چند سال گذشته نشان دهنده این است که پرداختن به مسائل فرهنگی به خوبی انجام شده است.

ضرورت ایجاد فضاهای نشاط آفرین در دانشگاه ها

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: 30 نفر از دانشجویان تقدیر شده در این مراسم اعضای فعال انجمن‌های علمی هستند، که این افراد باید دیگران را در فضای نشاط آفرین وارد کنند، چرا که اگر این فضا ایجاد نشود، ممکن است دچار آسیب‌هایی شویم.

دارا اظهارداشت: در جشنواره امسال از 64 کانون فرهنگی طی دو مرحله تقدیر شد، اما انتظار ما این است که تعامل سازمان‌های فرهنگی بیرونی با دانشگاه بیشتر شود.

وی در ادامه به وجود 2150 کانون فرهنگی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: از تعداد 2150 کانون فرهنگی در دانشگاه ها 700 کانون مذهبی، 800 کانون اجتماعی، 180 کانون اندیشه و گفتگو، 140 کانون قرآن و عترت و جود دارد، همچنین کانون مهدویت اخیرا در بسیاری از دانشگاه‌های کشور تاسیس شده است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ایجاد معاونت فرهنگی در 8 سال گذشته را از اقدامات بسیار خوب فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: قرار بود جشنواره رویش هر دو سال یکبار برگزار شود؛ اما در نهایت این تصمیم اتخاذ شد که این جشنواره را در سال آینده هم برگزار کنیم و فراخوان آن در اردیبهشت ماه 92 به دانشگاه‌ها اعلام خواهد شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.