نماینده کنوانسیون رامسر در منطقه آسیا و اقیانوسیه حفاظت از تالاب های بین المللی درگرو مشارکت همه کشورها دانست و گفت: همه کشورها باید در تنوع زیستی،کشاورزی و حفظ منابع طبیعی و تالاب ها همفکری و مشارکت کنند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران نسیرینی الزهلاوی در حاشیه تشکیل کارگاه بین المللی مدیریت اکوسیستم تالاب ها در رامسر افزود: کنوانسیون رامسر عزمی جهانی برای حفاظت از تالاب ها دارد و همکاری همه کشورها در حفاظت از این منابع ضروری است.

وی تصریح کرد:هدف از برگزاری چنین کارگاه ها و نشست های بین اللملی رسیدن به وحدت جمعی در حفاظت از محیط زیست و به ویژه تالابها است.

آموزش اصول مدیریت زیست بومی تالابها و ارایه تجربیات کسب شده در پروژه های بین المللی از مهمترین اهداف برپایی این کارگاه دو روزه اعلام شد.

نمایندگانی از دبیرخانه کنوانسیون رامسر( RRC-CWA)، برنامه محیط زیست ملل متحد (UNEP)، آژانس همکاری های بین المللی ژاپن ( JICA) ، سازمان علمی ،فرهنگی و آموزشی سازمان ملل متحد (UNESCO) و مرکز پایش جهانی حفاظت (UNEP-WCMC) دراین کارگاه حضور دارند.

معاهده‌ی یا کنوانسیون رامسر پیمانی بین‌المللی به منظور حفاظت از تالاب‌ها و پرندگان مهاجر شکل گرفته و بر مبنای آن، کشورهای عضو موظف هستند تا از تالاب‌های ثبت‌شده حفاظت کنند.

در ابتدا این معاهده به امضای نمایندگان ۱۸ کشور شرکت‌کننده رسید، اما امروزه ۱۶۰ کشور جهان عضو این پیمان هستند.که در سال ۱۹۷۱ میلادی منعقد شد .

تالاب‌های مشمول این پیمان با نام «تالاب رامسر» مشخص می‌شوند.

یادآور می شود: این کارگاه آموزشی با حضور 50 نفر از متخصصان زیست محیطی از 30 کشور جهان دیروز در رامسر آغاز شد./س


برچسب ها: کشورها ، حفاظت ، تالاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.