رژيم صهيونيستي سه شنبه در پاسخ به شليک موشگ گراد به شهر عسقلان در جنوب فلسطين اشغالي گذرگاه کرم ابوسالم را در شرق رفح بست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ شاخه نظامي جنبش فتح مسئوليت شليک اين موشک را برعهده گرفته است.

رياست اين جنبش را محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطيني برعهده دارد. ماهر ابوالعوف از مسئولان فلسطيني اعلام کرد اسرائيل به طرف فلسطيني اطلاع داد گذرگاه کرم ابوسالم در پاسخ به شليک موشک به شهر عسقلان تا اطلاع ثانوي بسته است.

گذرگاه کرم ابوسالم تنها گذرگاه تجاري بين اسرائيل و نوار غزه است. اين مسئول فلسطيني افزود اسرائيل همچنين گذرگاه بيت حانون بين نوار غزه و اسرائيل را به شکل محدود بست و تنها در موارد خاص فلسطينيان اجاز دارند از اين گذرگاه عبور کنند.

خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامي در صفحه خود در پايگاه اجتماعي فيسبوک نوشت آتش بس زماني که دشمن از عملي کردن خواسته هاي اعتصاب کنندگان اسير و قهرمان فلسطيني خود داري کرد و زماني که بيش از صد و پنجاه فلسطيني در تيراندازي نظاميان اسرائيلي زخمي شدند شروع به فروپاشي کرد و اسرائيل با کشتن عرفات جرادات در بازجويي تصميم گرفت آتش بس را از بين ببرد.البطش افزود مسئوليت همه پيامدهاي کشتن عرفات جرادات متوجه اسرائيل است.


برچسب ها: اسرائیل ، فلسطین ، گذرگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار