الميادين در خبری فوری از تاکید مرسي بر تلاش براي دستيابي به ثبات سياسي و تحقق اهداف انقلاب خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد محمد مرسی رئیس جمهور مصر در سخنانی تاکید کرد تلاش می کنیم با کمک یکدیگر به ثبات سیاسی واقعی دست پیدا کنیم و اهداف انقلاب بیست و پنجم ژانویه را تحقق بخشیم.

وی که در جلسه جدید گفتگوهای ملی در قاهره سخن می گفت تاکید کرد کسانی که مایل به شرکت در گفتگوهای ملی هستند هنوز فرصت دارند.

وی تاکید کرد تلاش می کنیم انتخابات به صورت کاملا شفاف برگزار شود و من مسئولیت این امر را بر عهده می گیرم.

وی به مراحل و اوضاع پس از انقلاب بیست و پنجم ژانویه در مصر اشاره کرد و افزود از جمله این مراحل همه پرسی درباره پیش نویس قانون اساسی است که حضور مردم در این همه پرسی خوب بود و نتایج آن نیز واضح و روشن بود و مردم مصر خواستند که به مرحله بعدی منتقل شوند. بعد از آن انتخابات «مجلس الشعب» در سال دو هزار و یازده و دو هزار و دوازده بود و نتایج خوبی بدست آمد و مردم در این انتخابات حضور گسترده داشتند.

میزان حضور مردم در این انتخابات خوب بود و بعد از آن «مجلس الشعب» تشکیل شد سپس انتخابات مجلس مشورتی برگزار شد و حضور در این انتخابات کمتر از «مجلس الشعب» بود زیرا ماهیت تشکیل مجلس مشورتی با «مجلس الشعب» تفاوت دارد و همچنین نگاه مردم به این دو مجلس متفاوت است.

بعد از آن انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و تلاش های زیادی در این زمینه صورت گرفت و میزان مشارکت مصری ها در این انتخابات بالا بود و انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید و رئیس جمهور مصر با خواست و اراده ملت مصر و شفاف و کاملا آزادانه انتخاب شد. انتخابات مجلس مشورتی و «مجلس الشعب» و همه پرسی قانون اساسی نیز همین طور بود.

از این رو مرحله جدیدی بعد از انتخابات ریاست جمهوری آغاز کردیم. بعد از آن همه پرسی درباره قانون اساسی جدید مصر برگزار شد. در همه این مراحل دستگاه قضایی مصر بر انتخابات یا قانون اساسی و تصویب آن نظارت داشت و این کمیته ها بی طرف بودند.

محمد مرسی که در جلسه جدید گفتگوی ملی در قاهره پایتخت مصر سخن می گفت، افزود: دستگاه قضایی مصر و کمیته های عالی که بر تصویب قانون اساسی نظارت داشتند، بی طرف هستند.

وی تصریح کرد ما اکنون بعد از تصویب قانون اساسی جدید، مرحله دیگری پیش رو داریم و آن انتخابات پارلمانی است که برای مرحله انتقالی بعد از انقلاب بسیار مهم است. همگی تلاش خواهیم کرد انتخابات پارلمانی آینده کاملا شفاف و سالم برگزار شود. این مسئولیت همگی ما است اما من بیشتر مسئولیت آن را به عهده می گیرم تا این انتخابات همانند دیگر انتخابات در مرحله انتقالی کاملا شفاف و بی طرف و با تضمین نظارت دستگاه قضایی و قضات و کمیته عالی انتخابات باشد.

رئیس جمهور مصر تاکید کرد دستگاه قضایی به طور کامل بر انتخابات پارلمانی آینده نظارت خواهد کرد. پنجاه هیئت به کمیته انتخابات برای نظارت بر انتخابات معرفی شده که از این هیئت ها پنج هیئت بین المللی است. کمیته عالی انتخابات با همه درخواست های هیئت های داخلی و بین المللی برای نظارت بر روند رای گیری موافقت کرده است.

وی اظهار داشت امیدواریم همه در جلسه های گفتگو شرکت کنند و همه ملاحظات و دغدغه های خود را درباره انتخابات مطرح کنند. ما بر همه چالش هایی که در گفتگوی ملی مواجه خواهیم شد، غلبه خواهیم کرد.
برچسب ها: مرسی ، مصر ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار