تیم فولاد ماهان در دومین بازی نیمه نهایی با اختلاف 20 امتیاز از مهرام پیش افتاد و در نهایت با هشت امتیاز بازی را واگذار کرد. تیم پتروشیمی هم با اختلاف 54 امتیازی گرگان را شکست داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در دومین دیدار نیمه نهایی مهرام و ماهان، تیم مهرام بدون تغییر نسبت به روز اول وارد میدان شده و جواد داوری بازیکن مصدوم ماهان با گرفتن اجازه بازی، تنها تغییر ترکیب این تیم بود که جای عماد سلمانی را گرفت. ترکیب تیم داوری مسابقه نیز با تغییراتی مواجه شده و صادق قنبری و رامین حسین زاده در کنار حسن نیکخواه قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.

ماهانی ها برای بازی دوم تعدادی تماشاگر هم به تهران آورده بودند که با توجه به استقبال کم تماشاگران تهرانی از بازی، دو تیم از این نظر تقریبا برابر بودند.

دو تیم بازی را هم به صورت برابری شروع کردند اما ماهان بعد از پنج دقیقه با نتیجه 14 بر هفت پیش افتاد. از بازیکنان مهرام در این دقایق خطاهای زیادی گرفته شد و برخی حاضران در سالن اعتقاد داشتند که به نوعی خطاهای زیاد روز قبل بر علیه ماهان جبران می شود.

ماهانی ها در حالی که از کمک جواد داوری در این بازی بهره می بردند کوارتر اول را با نتیجه 21 بر 17 برنده تمام کردند.

***چهار خطایی های مهرام

السون بازیکن آمریکایی مهرام اولین کسی بود که در کوارتر دوم به مرز چهار خطا رسید. صمد نیکخواه هم در اواسط کوارتر خطای چهارم خود را گرفت و مارکو در دقیقه ششم با سومین خطا مواجه شد. جالب اینجاست که تمام این بازیکنان نزدیک به 20 دقیقه با همین تعداد خطاها در زمین ماندند.

در اواخر نیمه اول مهدی شیرچنگ سه پرتاب سه امتیازی موفق در فاصله حدود یک دقیقه داشت که دفاع مهرام نه تنها موفق به گرفتن این بازیکن نشد بلکه 3 امتیازی های دیگری هم در ادامه از سایر بازیکنان ماهان به ثمر رسید. ماهان در پایان نیمه اول 44 بر 27 پیروز شد و با شروع خوب در نیمه دوم ظرف سه دقیقه اختلاف را به 50 بر 29 رساند، با این اختلاف تیم اصفهانی برنده بازی به نظر می رسید هر چند شرایط ادامه کار باخت دیگری را برای این تیم رقم زد.

مهرامی ها بعد از چند دقیقه اختلاف امتیازات را با چند حمله و پرتاب که به خاطر خطاهای تکنیکال ماهان به این تیم رسیده بود، جبران کردند و به دو امتیازی ماهان با نتیجه 54 بر 52 رسیدند. علاوه بر خطاهای زیاد، ماهانی ها توپهای از دست رفته زیادی هم داشتند و کوارتر سوم را با نتیجه 27 بر 18 واگذار کردند.

***  پنج خطایی های دو تیم

در کوارتر آخر محمدرضا اکبری بازیکن ماهان بار دیگر مانند بازی قبل با پنج خطا از بازی بیرون رفت. در حالی که بازی 67 بر 66 به سود ماهان بود با یک توپ از دست رفته بد موقع و گل صمد، تیم تهرانی 68 بر 67 پیش افتاد. بعد از این جریان مارکو یار خارجی مهرام و مهدی کامرانی با فاصله کمی پنج خطایی شدند.

مهرام در این لحظات با شش امتیاز پیش افتاده بود که السون هم در دقیقه های آخر خطای پنجم خود را دریافت کرد و سامان ویسی از ماهان که در اواخر بازی از شرایط کار کمی عصبی شده بود نیز به جمع 5 خطایی ها اضافه شد.

مهرام با حفظ اختلاف به دست آمده در پایان 84 بر 76 برنده بازی شد.

حواشی بازی:

- در اواسط نیمه اول مهدی کامرانی با امیر صدیقی هم تیمی خود درگیری لفظی کوچکی پیدا کرد.

- بعد از گرفتن یک خطا از مارکو میلیچ ، بچیروویچ سرمربی مهرام به شدت به این خطا معترض شده و یک خطای تکنیکال گرفت. صمد زاده سرپرست مهرام هم وارد ماجرا شده و به اعتراض پرداخت تا اینکه با دخالت ناظر بازی اعتراضات به پایان رسید البته در ادامه بازی هم سرمربی مهرام بارها در کنار خط زمین به اعتراضات خود ادامه داد.

- در نیمه دوم صادق زاده سرمربی ماهان با اعتراض به یک خطای گرفته شده از سامان ویسی از خطای تکنیکال بی نصیب نماند و نیمکت تیم ماهان هم با همین خطا جریمه شد. ماهانی ها چندین بار هم با دست زدن برای داوران اعتراض خود را به شرایط داوری در نیمه دوم نشان دادند.

- صمد نیکخواه بازیکن مهرام بعد از اعلام خطای سومش که به نظر می رسید بدون برخورد خاصی خطا اعلام شد اعتراض عجیبی داشت به طوری که بر روی زمین نشسته و پاهای خود را به زمین می کوبید. صمد در این دیدار هم با 9 خطای گرفته بیشترین خطا را از حریف گرفت و 15 امتیاز خود را از پرتابهای پنالتی به دست آورد.سامان ویسی با 5 خطا در تیم ماهان بیشتر از همه برای تیمش از حریف خطا گرفت.

- اکبری بازیکن ماهان در اواخر کوارتر اول یاد موسی نبی پور را با پاسی که به اوت داد، زنده کرد. البته این بار بازیکنی در آن سمت نبود که پاس را دریافت کند! در یکی از صحنه های عجیب بازی در حالی که دست اکبری به زحمت به پیراهن بازیکن حریف هم نزدیک می شد خطایی به ضرر وی اعلام شد که با تعجب شدید این بازیکن همراه شد.

- صمد نیکخواه بعد از چهار خطایی شدن در پایان نیمه اول به جای رفتن به رختکن با خمجانی ناظر بازی شروع به صحبت کرد. وی خطاهای گرفته شده در نیمه اول را قبول نداشت.

- در حالی که مهدی کامرانی یک خطا در دقیقه ششم کوارتر اول و یک خطا در دقیقه چهارم کوارتر دوم داشت، خطای عمدی هم در انتهای کوارتر دوم از وی گرفته شد که این خطا بر روی اسکوربرد سالن ثبت نشد و کامرانی دو خطایی ماند!

- مارکو یار خارجی مهرام در دو بازی اول نیمه نهایی دو خطای تکنیکال دریافت کرد هر چند گویا تکنیکال امروز مارکو انضباطی نبوده است. فدراسیون ایران تعریف های متعددی از خطای تکنیکال دارد که طبق این تعریفها خطاهای تکنیکال انضباطی با محرومیت مواجه می شوند.

- بازی دوم نیمه نهایی لیگ هم بدون حضور بانوان تماشاگر برگزار شد. این در حالی است که همسر برخی مربیان و بازیکنان در سالن حضور داشتند با توجه به اینکه با شرایط خاص محلی سالن آزادی و دوری آن از مرکز شهر عموما خانواده بازیکنان تماشاگر بازیها هستند، ممنوعیت ورود تمام بانوان به سالن عجیب به نظر می رسد.

- ماهانی ها بعد از بازی وعده بازیهای اصفهان را به حریف می دادند. بازیهای سوم و چهارم مرحله نیمه نهایی روزهای جمعه و شنبه 11 و 12 اسفند در اصفهان و گرگان برگزار می شوند.

*** برد بی دردسر پتروشیمی

تیم پتروشیمی بندرامام هم مانند مهرام در بازی دوم خانگی برنده شد. پتروشیمی در کوارتر اول با نتیجه 22 بر 7 و در نیمه با نتیجه 41 بر 26 بازی را برد. کوارتر سوم بازی هم با نتیجه 36 بر 8 به سود تیم ماهشهری تمام شد تا در نهایت این تیم با اختلاف 107 بر 53 برنده از زمین خارج شود./آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار