در جلسه تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی ساوهسهم استان مرکزی از تولید محصولات کشاورزی کشور 5 درصد اعلام شد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک، فرماندار شهرستان ساوه در مراسم تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان گفت: شهرستان ساوه در خصوص جذب اعتبارات و تسهیلات بانکی برای توسعه بخش کشاورزی در استان رتبه اول را داراست.

احمد آزاد افزود: در سال جاری سهمیه ساوه برای توسعه بخش کشاورزی 17 میلیارد تومان بوده که این شهرستان این میزان را به 21 میلیارد تومان افزایش داده است.

وی همچنین از ساخت سردخانه مجهز با اعتبار اولیه پنج میلیارد تومان در ساوه خبر داد و توسعه در بخش کشاورزی و دامداری را باعث خودکفایی و عدم وابستگی به کشورهای خارجی عنوان کرد.

احمد محرابی معاون اداری مالی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در این مراسم افزود: استان مرکزی به لحاظ ویژگیِ‌های خاصی که دارد از نظر تولید ماهیان زینتی و گل و گیاه نیز مقام دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی گفت : در تولید انار رتبه اول، حبوبات سوم و گندم رتبه هشتم کشور را دارا هستیم. محرابی با بیان اینکه چهار مجتمع گلخانه‌ای دولتی و یک شهرک گلخانه‌ای خصوصی در استان فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: این ظرفیت بسیار خوبی برای تولیدات کشاورزی و صادرات است.

وی افزود : در سال جاری 133 میلیارد تومان تسهیلات بانکی از سوی بانک کشاورزی به این استان اعطا شده که بیش از 126 میلیارد تومان آن عقد قرارداد شده است./س

برچسب ها: فرماندار ، ساوه ، جلسه ، تودیع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.