متصرفان به عرصه های طبیعی در سالهای اخیرف 86 هزار متر مربع زمین های جنگلی غرب استان را تخریب کردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: این نهاد 149 هزار متر مربع از زمین های جنگلی و مرتعی را در اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت از جنگل ها از دست متصرفان خارج کرده است.

عطایی افزود : تشکیل 129 پرونده قضایی در بخش تصرف زمین های ملی مبین حساسیت این موضوع و لزوم برخورد قاطع با متخلفان است.

وی قطع درختان جنگلی بدون کسب مجوز از ادارات منابع طبیعی را ممنوع اعلام و تصریح کرد : امسال در مجموع برای قطع چهار هزار و 244 اصله درخت و درختچه، تعداد 118 پرونده قضایی تشکیل شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران، گفت : امسال 28 پرونده برای متصرفان زمین های ساحلی و برداشت کنندگان غیر مجاز سنگ و مخلوط از سواحل این منطقه تشکیل شد.

عطایی افزود : حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران از رویان تا رامسر را پوشش می دهد و به دلیل آب و هوای مناسب و نزدیکی به پایتخت، همواره در معرض تصرف غیر مجاز زمین های ملی است.

وی تصریح کرد : امسال36 پرونده قضایی برای متصرفان و تخریب کنندگان زمین های جنگلی و مرتعی این منطقه تشکیل شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهرگفت: این متخلفان در مجموع بیش از 86 هزار مترمربع از زمین های جنگلی و در حدود 30 هزار متر مربع از مراتع غرب مازندران را تصرف و تخریب کرده بودند.

عطایی افزود : این اقدام در چارچوب ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع و همچنین ماده 690 قانون مجازات اسلامی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین در اجرای احکام قضایی صادر شده مربوط به تصرفات سابقه دار که برخی متعلق به سال ها پیش بود در مجموع 146 هزار متر مربع از زمین های ملی خلع ید شد./ب

برچسب ها: تخریب ، متصرفان ، جنگلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.