رئیس بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به اولین پیوند دست از فرد مرگ مغزی گفت: پیوند بالاترین قله امور پزشکی و بیمارستان هاست.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران:دکتر علی اکبر ولایتی، رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در نشست خبری بیمارستان 15 خرداد با بیان این که پیوند در امر پزشکی قله علمی محسوب می شود گفت: انجام پیوند در بیمارستان نشان از انجام بالاترین کار علمی دارد که نیازمند فعالیت تیم پیوند می باشد .

وی با اشاره به این که صدور تخصص پزشکان و هماهنگی جدی بین آنان از ضروریات این تیم است بیان کرد: در صورت کامل نبودن تیم پیوند انجام پیوند ممکن نخواهد بود.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به این که اگر در صورت دچار شدن فردی به مرگ مغزی رضایت از خانواده وی برای اهدای عضو نقش مهمی در این عرصه دارد تصریح کرد: خوشبختانه امروز با فرهنگ سازی مناسب تعداد افرادی که برای پیوند اعلام آمادگی می کنند به 25 در یک میلیون نفر رسیده است که در گذشته این روند و در حد 2 در یک میلیون نفر بود.

ولایتی یادآور شد: در حال حاضر اعضای اهدایی فرد مرگ مغزی می تواند جان 6 نفر را نجات دهد که اعضایی مانند ریه، قلب،کلیه ، قرنیه و کبد قابل استفاده هستند که اگر در زمان مناسب اهدا شود جان 6 نفر را نجات خواهد داد.

وی با اشاره به انجام اولین پیوند دست از فرد مرگ مغزی گفت: این پیوند برای اولین بار در ایران و منطقه جهان اسلام از فرد دچار مرگ مغزی شده بر مبنای مجوز شرعی صورت پذیرفته و دست از بیمار دهنده در بیمارستان مسیح دانشوری به مرکز جراحی 15 خرداد منتقل و تحت جراحی قرار گرفته است.

ولایتی زمان این عمل جراحی را 8 ساعت خواند و گفت: با توجه به این که چنین عملی نیازمند دقت بسیار بالایی است ادامه داد: مراحل عمل پیوند و رگ های پیوند شده تا این لحظه از عمل موفقیت آمیز بوده است .

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در ادامه با اشاره به این که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رتبه اول را در عرصه همه پیوندها دارد اظهار کرد: تاکنون از اعضای 546 فرد دچار مرگ مغزی برای 2 هزار عضو پیوند استفاده شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انجام اولین پیوند دست از فرد 25 ساله ای که دچار مرگ مغزی شده به فرد 38 ساله ای که سال های قبل در اثر حادثه ای دست خود را از دست داده بود قدم بسیار بزرگ دیگری در عرصه پیوند اعضا می باشد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار