هیات اقتصادی و تجاری خوزستان اعم از مدیران و نیز بخش خصوصی برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی بخش كشاورزی خوزستان پیش از ظهرامروز چهارشنبه به استان استراخان روسیه سفر كردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ معاون برنامه ریزی و بودجه استانداری خوزستان اظهارداشت : دراین نمایشگاه كه از 11 تا 13 اسفند ماه سال جاری دراستان استراخان روسیه برگزار می شود ، توانمندی های استان خوزستان در زمینه صادرات محصولات كشاورزی ازجمله سبزیجات و صیفی جات در سطح 50 غرفه به نمایش گذاشته می شود.

'ابراهیم عامری گلستان' افزود : نزدیك به 70نفراز استان خوزستان در این نمایشگاه حضوردارند كه به غیر ازچند مدیر بقیه افراد از بخش خصوصی هستند.

وی افزود: در این نمایشگاه 10 استان دیگر از كشور روسیه و 3 كشور همسایه و همجوار روسیه در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

معاون برنامه ریزی و بودجه استانداری خوزستان اظهار امیدواری كرد این سفر زمینه های توسعه روابط اقتصادی كشور روسیه و استان آستبراخان را با ایران و خوزستان فراهم كند.

گفتنی است شهرآستراخان مركزاستان آستاراخان روسیه ، درشمال دریای خزر واقع است و درطول تاریخ یكصد ساله اخیر، مهم ترین بندرتجاری این دریا محسوب می شده است . شهرآستاراخان دردهانه رودخانه ولگا واقع است و ازاین طریق به دریای خزر راه پیدا می كند و به همین سبب شاهراه آبی و زمینی به شمار می رود. آستراخان شهری قدیمی است كه نه تنها در روسیه بلكه دراروپا به عنوان ' شهربزرگ صنعتی ' معروف است.

این استان ،پایتخت اقتصادی دریای خزر درجنوب روسیه است و بیش از یك میلیون نفر جمعیت دارد . ازنظر پراكنش جمعیتی ، سیاست روسی سازی درآستراخان با موفقیت انجام شده و هم اكنون نزدیك به هفتاد درصد جمعیت آن را روس ها تشكیل می دهند.

بندر آستراخان مهمترین بندر بازرگانی فدراسیون روسیه در دریای مازندران است . هم اكنون بیش از 140 شركت ایرانی دراستان آستراخان روسیه مراودات اقتصادی و تجاری دارند.

ارتباط تجاری آستراخان و ایران ازسال 1994 آغاز شد كه این همكاری ازهمان روزهای نخست ، ازحمایت كامل دولت روسیه برخورداربود . درسال 2001 میلادی تنها 18 شركت با سرمایه ایرانی درآستراخان ثبت شده بودند اما هم اكنون این تعداد به بیش از 135 شركت دراین استان رسیده است./س


برچسب ها: خوزستان ، استراخان ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.