چاقی موضعی یا سلولیت یکی از مشکلات رایجی است که حتی بسیاری افراد با وزن طبیعی از آن رنج می برند.

شهرزاد محمدیان متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، سلولیت را عارضه ناشی از تجمع بیش از اندازه چربی در لایه زیرپوستی به همراه کاهش عروق و خونرسانی و اجتباس آب در بافت های مجاور دانست و گفت: تجمع زیاد چربی با افزایش فشار بافت، گردش خون موضعی را کاهش می دهد و در نتیجه با کاهش خون رسانی به سلول ها، مواد متابولیتی و دفعی در بافت تجمع می یابند و سبب صدمه به بافت همبند، کاهش الاستسیتیه و فیبروز بافتن می شوند.

وي با شاره به اینکه سلولیت در نواحی خاصی از بدن مانند شکم، پهلو، ران، بازو وجود دارد، افزود: معمولا رژیم غذایی به همراه فعالیت بدنی مناسب برای همه افرادی که از این نوع چاقی های موضعی رنج می برند توصیه می شود؛ اما تجربیات و مطالعات نشان داده است که این توده های چربی با رژیم غذایی و ورزش به تنهایی ریشه کن نمی شود.

این متخصص تغذیه در ادامه به راه های کاهش وزن اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امروزه روش های مختلفی در کنار رژیم و ورزش در این مورد استفاده قرار می گیرد که از جمله برترین این تکنولوژی ها می توان به دستگاه مزوترابی  اشاره کرد.

محمدیان با بیان اینکه در روش تولید امواج در محدوده فرکانس رادیویی و گرما، درمان انجام می شود، افزود: این روش علاوه بر تاثیر بر روی سلولیت و چاقی موضعی برای از بین بردن چین و چروک صورت و دور چشم، رفع شلی پوست در قسمت های مختلف بدن، درمان آکنه فعال و کاهش چربی های انباشته نیز بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه در روش کربوکسی تراپی با استفاده از گاز CO2 و تزریق در نواحی مدنظر می توان سلولیت و چاقی های موضعی در نواحی مانند ران، شکم و پهلوها را برطرف کرد، اظهار داشت: از این روش برای رفع خطوط ناشی از چاقی، لاغری و بارداری، افزایش کیفیت و استحکام پوست قبل و بعد از لیپوساکشن و تیرگی زیر چشم  نیز استفاده می شود.

این متخصص تغذیه در پایان به روش درمان مزوتراپی اشاره و خاطر نشان کرد: در این روش با انجام تزریقات مکرر باگان مزوتراپی و استفاده از میکرودوزدارو و از طریق بهبود جریان خون در ناحیه تحت درمان، بهبود تخلیه لنفاوی، حل کردن رسوب های اضافی چربی و از بین بردن بافت فیبروتیک و سخت ،درمان سلولیت و چاقی موضعی انجام می شود./ز2

برچسب ها: چاقی ، سلولیت ، وزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار