در دیدار مسولان کتابخانه امیرالمومنین نجف با دکتر اسحق صلاحی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ، بر آموزش نیروهای انسانی کتابخانه های عراق توسط کتابخانه ملی تاکید شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، دکتر صلاحی ضمن خوش آمدگویی به هیات عراقی گفت: سازمان در زمینه آموزش مرمت و حفاظت منابع به خصوص نسخ خطی همکاری می کند و پیش از این نیز گروه هایی از کارشناسان عراقی، مرمت نسخ خطی را در کتابخانه ملی آموزش دیدند.
وی با اشاره به نگهداری منابع در عراق به صورت جزیره ای و پراکنده، افزود: نگران نگهداری منابع موجود در عراق به خصوص آثار شیعی هستیم و امیدواریم شرایط مناسبی برای نگهداری منابع ایجاد شود. 
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ادامه داد: سازمان می تواند در زمینه مخطوطات، فعالیت های پژوهشی، همکاری های فرهنگی و خدمات اطلاع رسانی به برادران شیعی خود در عراق ارائه کند. 
وی با اشاره به فارسی بودن 35 درصد کتاب های خطی موجود در عراق، افزود: کتابخانه ملی آمادگی دارد کارشناسان متخصص را برای تجهیز و آموزش نیروها در کتابخانه عتبات عالیات، کتابخانه ملی عراق و سایر کتابخانه های عمومی و محلی به عراق اعزام کند تا استانداردهای کتابخانه ای را به اجرا درآورند. به طور مثال کارشناسان سازمان می توانند در خصوص طبقه بندی و رده بندی کتاب ها، در اختیار قراردادن نرم افزارهای مورد استفاده در کتابداری، ارائه استاندارد نور مخازن و سالن و بسیاری از این موارد همکاری کنند. 
دکتر صلاحی اعلام آمادگی کرد: با در اختیار قراردادن میکروفیلم نسخ خطی از سوی دوستان عراقی، در دیجیتال سازی آن ها همکاری شود و سی دی آن ها در اختیار طرف عراقی قرار گیرد. 
گفتنی است در این دیدار "استاد علی جهاد حسانی" مدیرعامل کتابخانه عمومی امیرالمومنین نجف و "استاد حسین جهاد حسانی" مدیر بخش مخطوطات این کتابخانه حضور داشتند و با تشکر از میهمان نوازی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، خواستار همکاری سازمان برای اطلاع رسانی در خصوص همایش های علمی و شرکت ایرانیان در ارائه و داوری مقالات شدند./ص
برچسب ها: کتابخانه ، آموزش ، اسناد ، مسئول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار