زندانی رژیم آل خلیفه با بیان اینکه ارتباط با ایران از جمله اتهامات وارد از سوی رژیم آل خلیفه به من بوده است، گفت: عضویت در یکی از حزب های مخالف رژیم و ارتباط با ایران از اتهامات دستگیری و زندانی شدنم محسوب می شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی، سید مرتضی علوی در همایش «مظلومیت مضاعف» که توسط موسسه جوانان آستان قدس رضوی و استانداری خراسان رضوی در محل دائمی مرکز نمایشگاه ها و همایش های آستان قدس رضوی برگزار شد، افزود:آل خلیفه قصد داشت با تغییر بافت جمعیتی بحرین در میان اقشار مختلف مردم نفوذ پیدا کند.

علوی با اشاره به حضور چشمگیر و موثر زنان در انتفاضه بحرین، اظهار داشت: قشرهای مختلف مردم بویژه جوانان و زنان حضور پررنگ چشمگیری در انتفاضه دارند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مقاومت مردم بحرین در مقابل رژیم آل خلیفه ادامه پیدا خواهد کرد، خاطرنشان ساخت: ان شاا... به زودی شاهد پیروزی مردم مظلوم بحرین خواهیم بود.

علوی با بیان خاطراتی از دوران شکنجه خود در مدت زمانی که در زندان های رژیم آل خلیفه بوده است، تاکید کرد: شدیدترین شکنجه ها به بدترین شکل ممکن توسط مزدوران آل خلیفه بروی زندانیان صورت می گرفت.

انتفاضه مردم بحرین با حضور آل خلیفه شروع شد

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به سیرتاریخی انتفاضه مردم بحرین اشاره کرد.

علوی با اشاره به این نکته که اصالت رژیم آل خلیفه به کویت منتسب است، عنوان کرد: هجوم به شیعیان، قتل و غارت مردم پس از سیطره آل خلیفه به مناطق بحرین آغاز شد، به این ترتیب ملت بحرین به شهرهای جنوبی ایران، شرق عربستان و کشورعراق مهاجرت کردند.

این فرد انقلابی انتفاضه بحرین بیان کرد: از زمان حضور آل خلیفه در کشور مقاومت مردم شروع شد که در چهار مرحله زمانی طی سالهای 1920، 1936، 1956 و 1965 میلادی انتفاضه مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه صورت گرفته است.

وی با بیان این نکته که برجسته ترین انتفاضه مردم بحرین بین سال های 1991 تا 2001 میلادی بوده است، اذعان داشت: استعمارگران انگلیسی در سال 1970 میلادی مردم بحرین را بین انتخاب استقلال بحرین به زمامداری رژیم آل خلیفه و پیوستن به ایران که تحت سلطه شاه وقت بود مخیّر گردانید.

علوی همچنین در پایان به تعدادی از سوالات حاضران در جلسه در مورد انتفاضه مردم بحرین و خاطرات دوران زندان پاسخ داد.

شایان ذکر است که همایش «مظلومیت مضاعف» توسط موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی و با همکاری استانداری خراسان رضوی به مناسبت پاسداشت سومین سال مقاومت مظلومانه مردم بحرین برگزار شد./س


برچسب ها: زندانی ، رژیم ، آل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.