رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از افزایش 10 درصدی برداشت گل‌های زینتی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،"غلامرضا هادربادی"، گفت: با برداشت گل‌های زینتی در خراسان جنوبی 9 میلیارد و 700 میلیون ریال عاید بهره‌برداران شد.

وی افزود: امسال 760 هزار قلمه گل ریشه‌دار به همراه نشاء و 30 هزار گیاه گلدانی از اراضی خراسان جنوبی برداشت شده است که در مقایسه با سال گذشته از رشد 10 درصدی برخوردار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، افزود: یک هکتار فضای گلخانه‌ای و حدود 15 هکتار فضای باز به کشت گل‌های زینتی خراسان جنوبی اختصاص دارد.

هادربادی گفت: امسال 15 درصد گل‌های زینتی خراسان جنوبی به ارزش یک میلیارد و 45 میلیون ریال به استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی صادر شده است.

وی افزود: شهرستان خوسف بیشترین سطح تولید گل‌های زینتی در فضای باز با 9 هکتار و بیرجند با 3000 متر مربع گلخانه پلاستیکی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، اظهار کرد: گلهای زینتی شاخه بریده از قیبل گل رز به قیمت 3000 ریال، گل نرگس به قیمت یک هزار ریال و گیاهان گلدانی از قبیل شمعدانی، پتوس و رزماری به قیمت 10 هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

هادربادی تصریح کرد: به افراد متقاضی احداث گلخانه از محل صندوق توسعه بخش کشاورزی تسهیلات بانکی هفت درصد ارائه می‌دهیم که متقاضیان می‌توانند با ارائه طرحهای پیشنهادی خود به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: 18 نفر در گلخانه‌های پرورش گل زینتی و 41 نفر در فضای باز مشغول تولید گلهای زینتی در خراسان جنوبی هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، گفت: گلهای زینتی گلدانی بیشتر در منازل و زیباسازی فضای سبز پارکها، میادین و محوطه‌های عمومی سطح شهر کاربرد دارند.
برچسب ها: گل ، زینتی ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.