عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: از جمله رسالت‌هاي جمهوري اسلامي ايران در ميراث فرهنگي اين است که پای ميراث سرقت شده بايستد و آنها را به کشورمان بازگرداند و اين نکته يکي از مسئوليت‌هاي مهم سازمان ميراث فرهنگي است.

احمد سالک کاشانی نماينده مردم اصفهان در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در خصوص آثار باستاني به سرقت رفته ما توسط برخي کشورها و لزوم اقدام جدي ميراث فرهنگي براي بازپس‌گيري اين آثار گفت: اقتدار هر کشوري به مسائل مختلفي بوده؛ اقتدار جمهوري اسلامي ايران به منابع ارزشي آن که همان اسلام ناب محمدي بوده پايه‌گذاري شده  است.

وي ادامه داد: اقتدار کشور ما با پشتيباني مردم که همان حکومت اسلامي -مردمي بوده شکل گرفته است.

سالک افزود: رشد و شکوفايي استعدادها در ابعاد مختلفي چون فناوري صلح‌آميز هسته‌اي ، نانو، آي تي و ... يکي ديگر از ابعاد اقتدار جمهوري اسلامي ايران است.

اين عضو کميسيون فرهنگي اظهار داشت: يکي از مسائل مهم اقتدار جمهوري اسلامي ايران تمدن طولاني مدت آن و بعد آثار اين تمدن در داخل کشور است.

وي افزود: هزاران اثر ميراث فرهنگي در داخل کشور وجود دارد که اين نشانگر تمدني عظيم است بنابراين از جمله مسائلي که اقتدار کشور ما را رقم مي‌زند ميراث فرهنگي است که متاسفانه توسط برخي کشورها به سرقت رفته و در موزه‌هاي مختلف دنيا نگهداري مي‌شود.

سالک تصريح کرد: از جمله رسالت‌هاي جمهوري اسلامي ايران در ميراث فرهنگي اين است که پاي اين ميراث سرقت شده بايستد و آنها را به کشورمان بازگرداند و اين نکته يکي از مسئوليت‌هاي مهم سازمان ميراث فرهنگي است.

نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: ميراث فرهنگي بايد در يک بحث تفاهمي با کشورهاي ذيربط به نوعي عمل کند که بتواند اين ميراث عظيم سرقت شده را به کشور برگرداند و يا کشور مذکور را بر حفاظت آن مامور و تکليف کند و يا در قبال اين آثار فرهنگي کشورمان رقمي را در اختيار بگيرد.

وي در پایان خاطرنشان کرد: جمهوري اسلامي ايران مي‌تواند به دادگاه‌هاي بين‌المللي هم چون لاهه ادعا کند که اين ميراث از آن ملت ايران است و بايد به کشور بازگردانده شود و اين رسالت سازمان ميراث فرهنگي بوده که بايد در اين جهت اقدام شود. 

انتهاي پيام/

برچسب ها: سالک ، سازمان ، میراث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار