"بانکيا"غول بانکي اسپانيا با از دست دادن 19 میلیارد یورو (مبلغ 25 میلیارد دلار) در سال 2012، در وضعيت بحراني قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاري فرانسه، امروز نهم ژانویه ،کارمندان بانک اسپانيا دراعتراض به اخراج شدنشان ،در خارج از ستاد بانک مرکزی در میدان کاتالونیا بارسلونا اسپانیا تجمع کردند.

"بانکيا" نمادی ازبانک هاي ور شکسته در اسپانيا مي‌باشد و مديران اظهار داشتند پس از اينکه دولت در ماه مي اين بانک را ملي کرد این خسارات دور از انتظار نبود.

در ماه دسامبر، مديران اين بانک از کمک هاي حوزه يورو بهره بردند و موفق به دریافت 18 میلیارد یورو شدند که اين مبلغ به بازسازي اين بانک کمک کرد.

کمیسیون اروپا باپرداخت وام 18 میلیارد یورويي برای نجات اين بانک موافقت کرد، درحالي که مديران اين شرکت را ملزم کرده تا يک سوم از شعب خود را تعطيل کنند و همچنين چهارهزار و پانصد شغل را نيزحذف کنند.

پس ازآنکه دولت براي نجات اين بانک آن را به بخش دولتي واگذار کرد ،کشور اسپانيا به دنبال نجات کل بخش بانکی خود از منطقه یورو است.

بر اساس گزارش‌هارکود اقتصادی،باعث شده که نرخ بیکاری نيز در اسپانیا به 26 درصد برسد.

آمارنهایی تولید ناخالص داخلی ارائه شده در روز پنجشنبه بيانگر بدترین رکود از سال 1970 بوده است.

رکود مالی جهانی،باعث شد اقتصاد اسپانیا نیمه دوم سال 2008 سقوط کند و دولت اسپانیا در حال حاضر اقدامات ریاضتي برای مهار کسری بودجه را ارئه داده است.

اسپانیا باید کسری بودجه خود را در سال 2013 به 4.5 درصد و به 2.8 درصد در سال 2014 کاهش دهد. با اين حال اقتصاددانان، معتقدند که  اين اهداف در اوضاع نامساعد اقتصاد جهاني بسياردشوار خواهد بود.

برچسب ها: بانک ، اسپانیا ، اعتراض ، یورو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار