من ابایی از عقب مانده بودن ندارم و فیلم برگزیده جشنواره امسال نیز فیلمی با محوریت عقب ماندگی بود.

علی روئین تن کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: سینمای سال 91 سینمایی خنثی، بدون جسارت و فارغ از هر گونه شعور انقلاب و نظام در فیلم ها بود.
وی افزود: متاسفانه در چنین شرایطی در صورت جلوگیری از این امر سینما آسیب جدی خواهد دید.
وی عنوان کرد: بدترین اتفاق در سال 91 تظاهرات خیابانی برای فیلم ها و ورود همه ارگان ها به سینما بود.
روئین تن بیان کرد: جشنواره فیلم فجر امسال نیز با حضور فیلم سازان جوان اتفاق خوشایندی را برای سینمای ما رقم نزد زیرا این فیلمسازان بدون دریافت پروانه ساخت و قرار گیری در جریان فیلمسازان اقدام به این کار کردند.
این کارگردان عنوان کرد: فیلم "آرگو" نیز نتیجه ای سهل انگارانه خودمان بود زیرا این فلیم 2 سال پیش ساخته شده بود و امسال اکران شده و در سال جدید نیز متوجه 2 فیلم ضد ایرانی دیگر نیز خواهیم بود.
روئین تن اظهار داشت: در صورت اعتماد و وفاق فیلمسازان با یکدیگر ضمن عبور از این مشکلات شاهد بهبود اوضاع نیز خواهیم بود اما متاسفانه در حال حاضر هر کسی برای صاحب شدن سینما المی برپا کرده است.
این کارگردان در ادامه در خصوص صحبت های اخیر شمقدری بیان کرد: شکل انتقاد فرهنگی و پاسخگویی مسئولان فرهنگی به این انتقادات نشانگر فرهنگ ماست.
وی اظهار داشت: می توان انتقادات را به صورت هنرمندان تر بیان کرد و اگر ایشان چنین سخنی می‌گویند من ابایی از عقب مانده بودن ندارم و در جشنواره فیلم فجر امسال نیز فیلم برگزیده فیلمی با محوریت عقب ماندگی بود.
روئین تن در ادامه با اشاره به تغییرات اساس نامه خانه سینما گفت: اساسنامه جدید اگر کامل تر از قبل نباشد احتیاج به بازنگری دارد./ي2
برچسب ها: رویین تن ، سینما ، شمقدری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار