قانونگذاران حوزه سیاست خارجی حزب دمکرات گفته اند که در پی ارائه قانونی جدید هستند که به رئیس جمهور باراک اوباما این اجازه را بدهد تا به طور مستقیم به شورشیاني که علیه رئیس جمهور بشار اسد می جنگند، سلاح ارسال کند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از واشنگتن تایمز، این قانون راه را برای دخالت عمیقتر و بیشتر ایالات متحده در بحران سوریه باز خواهد کرد.

خلاصه از قانون جدید تهیه شده که به دست واشنگتن تایمز رسیده است حاکی از آن است که بر طبق صحبت های آقای الیوت انجل از دمکرات های ارشد کمیته امور خارجه مجلس ، این قانون به رئیس جمهور اجازه می دهد با گروه های شورشی سوریه سلاح های مرگبار ارسال کند . 

چیزی که هنوز مشخص نیست این است که این قانون همراهی چه تعداد از سایر نمایندگان دمکرات و یا جمهوریخواه را در پی خواهد داشت .

مشاوران بلندپایه اوباما ماهها است روی این نکته که چگونه می توانند به شورشیان سوریه مستقیماً سلاح برسانند کار می کنند.

اخیراً آسوشیتدپرس گزارش داده که کاخ سفید در نظر دارد به سمت سیاست ارسال کمک مستقیم به عناصری از ارتش "خودخوانده" آزاد سوریه که یکی از مهمترین گروه های شورشيان است، حرکت کند .

سناتور جهوریخواه مارکو روبیو از فلوریدا از این خبر استقبال کرد و گفت ایالات متحده باید اطمینان حاصل کند که نیروهای شورشی پس از کنار رفتن اسد در کنار آمریکا باقی خواهند ماند.

این درحالیست که اوایل همین ماه، لئون پانتا وزیر سابق دفاع فاش کرد که او و رئیس ستاد مشترک ژنرال مارتین دمپسی ماهها پیش  از طرحی برای فرستادن سلاح به شورشیان سوریه حمایت می کردند اما کاخ سفید این طرح را ناکام گذاشت.

این خبر پس از آن فاش شد که روزنامه نیویورک تایمز طی گزارشی طرح رئیس سابق سیا دیوید پترائوس را مبنی بر فرستادن مستقیم سلاح به مبارزان سوری، فاش کرد؛ طرحی که مورد حمایت وزیر سابق امورخارجه یعنی هیلاری کلینتون نیز بوده است. 

البته کاخ سفید و مقامات رسمی وزارت امور خارجه درمیان افکار عمومی ، در مقابل فرستادن سلاح به طور مستقیم به شورشیان سوریه ای مقاومت می کردند و مدعي بودند که نگرانند سلاح های آمریکائی به دست عناصری از تروریستها برسد. کلینتون و دیگران به گزارش های استناد می کردند که می گفت گروه های مرتبط با القاعده در منطقه حاضرند.

با این حال انجل در ادامه مدعي شده است که زمان آن است که دوستان شورشی خودمان را مسلح کنیم و به ساختن سوریه در آینده کمک کنیم .


برچسب ها: سلاح ، شورشی ، سوریه ، اوباما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار