به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ شاخص قيمت کالاهاي مصرفي ، يعني متوسط قيمت کالاها و خدماتي که يک خانوار در ماه مي خرد و در واقع سنجشي براي تعيين نرخ تورم ماهانه و قدرت خريد خانوارها و مردم است،در ماه فوريه در مقياس ماهانه هفت دهم درصد و در مقياس سالانه يک مميز سه دهم درصد افزايش يافت.
بر اساس آمار وارقام تعديل فصلي شده اي که در آلمان در اين خصوص منتشر شده است شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي در ماه فوريه نسبت به ماه قبل از آن،0/7 درصد افزايش يافت.
اين در حالي رقم همين شاخص در ماه ژانويه امسال در مقياس ماهانه شش دهم درصد کاهش يافته بود و در مقياس سالانه1/3 درصد افزايش يافته بود.