شاخص قيمت کالاهاي مصرفي در آلمان افزايش يافت .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ شاخص قيمت کالاهاي مصرفي ، يعني متوسط قيمت کالاها و خدماتي که يک خانوار در ماه مي خرد و در واقع سنجشي براي تعيين نرخ تورم ماهانه و قدرت خريد خانوارها  و مردم است،در ماه فوريه در مقياس ماهانه هفت دهم درصد و در مقياس سالانه يک مميز سه دهم درصد افزايش يافت.

 بر اساس آمار  وارقام  تعديل فصلي شده اي که  در آلمان در اين خصوص منتشر شده است شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي در ماه فوريه نسبت به ماه قبل از آن،0/7 درصد افزايش يافت. 

اين در حالي رقم همين شاخص در ماه ژانويه امسال در مقياس ماهانه شش دهم درصد کاهش يافته بود و در مقياس سالانه1/3 درصد افزايش يافته بود.



                           آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: قیمت ، کالا ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار