دانشيار گروه تغذيه دانشكده پزشكي مشهد گفت: نرم افزارهايي رژيم غذايي پزشكان را گمراه نكند و شخصا براي افراد چاق رژيم تهيه كنند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمد صفريان در حاشيه همايش چاقي و درمان آن در جمع خبرنگاران افزود: با نرم افزارنمي توان رژيم غذايي مناسب به بيماران چاق ارائه كرد و پزشك بايد شخصا رژيم تهيه كند.

وي افزود : مهم ترين دليل و انگيزه براي اجتناب از چاقي سلامتي است كه البته بيشتر افراد به خاطر تناسب اندام و زيبايي اقدام به رژيم درماني و كاهش وزن مي كنند.

صفريان با بيان اينكه كاهش وزن بايد براي سلامتي خطر نداشته باشد افزود: در افراد سالمند، زنان باردار و كودكان بايد به رژيم هاي غذايي توجه داشت تا مواد مغذي به اندازه به بدن آنان برسد.

وي از جمله عوارض چاقي را اينگونه برشمرد: ابتلا به فشار خون، ديابت، بيماريهاي قلبي و عروقي، سكته ها و كسالت از جمله اين عوارض است.

وي با اشاره به اينكه چاقي شكمي عوارض را بالا مي برد تاكيد كرد: با اندازه گيري دور كمر در افراد به راحتي حتي در مهماني مي توان به چاقي در آنان پي برد.

وي گفت: البته كاهش وزن هم بدون نظر متخصص مي تواند در سلامتي تاثير منفي داشته باشد ولي از اثرات مثبت آن با هماهنگي با پزشكان مي توان بهره برد.


برچسب ها: دانشیار ، گروه ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.