در برنامه های استقبال از نوروز طرح فصل همدلی ، واحد محیط زیست منطقه 21 در راستای بهبود وضعیت زیست محیطی برنامه های ویژه ای را برای مبارزه با جانوران مضر شهری و سگهای ولگرد تدارک دیده است.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران  از شهرداری منطقه 21 ، قیطاسی مسئول واحد محیط زیست شهرداری منطقه 21 با اعلام این خبر گفت : در راستای اجرای طرح استقبال از نوروز که با محوریت ارتقاء مسائل محیط زیست شهری در منطقه 21 و سطح 17 محله آن انجام خواهد شد ، موضوعاتی همچون مبارزه با جانوران مضر شهری (موش) سگهای ولگرد ، آلودگی های زیست محیطی حاصل از تولیدات صنایع و غیره مد نظر خواهد بود . 
وی افزود : در مرحله اول اجرای این طرح در مبحث مبارزه با جانوران مضر شهری (موش ) به ترتیب در نواحی سه گانه این منطقه  800 ، 600 و 600 منفذ شناسایی شده است که با تله گذاری اقدام به از بین بردن آنها خواهد شد . 
قیطاسی در ادامه به طرح زنده گیری سگهای ولگرد سطح منطقه نیز اشاره کرد و اظهار داشت : با توجه به اینکه از بین بردن سگهای ولگرد باعث به هم خوردن مکانیزم طبیعت می شود ، در همین راستا به جای تلف کردن ، سگها زنده گیری و به مراکز نگهداری سگ برده می شوند . 
مسئول واحد محیط زیست شهرداری منطقه 21 بیان کرد : در اجرای این طرح در منطقه 21  به ترتیب نواحی 10، 15 و 25 قلاده سگ ولگرد شناسایی و زنده گیری شده است و برای اجرای موفق این طرح اکیپ های اجرایی از ابتدای بهمن ماه با گشت زنی در سطح منطقه و یا بر اساس اعلام شهروندان اقدام کرده اند .
وی افزود : از ابتدای اجرای طرح تا کنون 301 منفذ فعال و غیرفعال را شناسایی ، 442 منفذ را طعمه گذاری ، تعداد 15 عدد تله مصرفی و 56 سرلاشه موش را طی عملیات فیزیکی –  شیمیایی در چهارراه صدف بین شاهد شرقی تا تقاطع گلها و فرعی های مربوط به آن ، خیابان بنفشه ، طهماسبی جنوبی ، طالبی ، نفت جنوبی در ناحیه یک ،  بزرگراه لشگری  ( آزادگان تا ضلع شمال ایران خودرو ) در ناحیه 2، شهرک 22 بهمن ( خیابان بعثت ، زامیاد ، گلها ، ایندامین و ... ) در ناحیه3 شناسایی و جمع آوری شده اند که در همین  راستا اکیپ های  زنده گیری سگهای ولگرد منطقه نیز  نسبت به صید 7 قلاده سگ در سطح محدوده منطقه 21 اقدام کرده اند . 
قیطاسی در پایان تصریح کرد : در ادامه فعالیت های واحد محیط زیست منطقه 21 با هدف  بهبود وضعیت محیط زیست شهری ، طرح  شناسایی اصناف زباله ساز در سطح نواحی سه گانه نیز با محوریت کنترل کانون های آلوده به موش ، در دستور کار کارشناسان واحد محیط زیست نواحی  3 گانه منطقه قرار گرفته است ./ف
برچسب ها: جانوران ، شهری ، سگ ، ولگرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار