رایزنی فرهنگی ايران برای اولین بار اقدام به برپائی غرفه زبان فارسی در نمایشگاه دانشکده زبان شناسی دانشگاه بلگراد در سالن دپارتمان شرق شناسی نمود .

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، دانشکده زبان شناسی دانشگاه بلگراد، همه ساله برای آشنایی بیشتر دانشجویان و داوطلبین ورود به این دانشکده در سال آتی و معرفی فعالتیهای آموزشی خود، اقدام به برگزاری نمایشگاهی با هدف معرفی زبانهای خارجی که در این دانشکده تدریس می شود، می نماید.  به همین مناسبت  رایزنی فرهنگی ايران نیز امسال برای اولین بار اقدام به برپائی غرفه زبان فارسی در این نمایشگاه و در سالن مربوط به معرفی دپارتمان شرق شناسی نمود که مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت.
سعید صفری، مدرس اعزامی زبان فارسی دانشگاه بلگراد در این خصوص اظهارداشت:با توجه به افزایش تعداد دانشجویانی که در سال جاری  برای واحد انتخابی زبان فارسی ثبت نام نموده و هم اکنون مشغول یادگیری هستند، امسال و برای اولین بار، از سوی ریاست دانشکده فیلولوژی دعوت شدیم تا غرفه ای برای معرفی زبان فارسی در این نمایشگاه برپا نماییم. این درحالی است که درس زبان فارسی، تنها به صورت واحد آزاد و اختیاری در این دانشکده تدریس می شود و دپارتمان مستقلی ندارد.
 
وي افزود: تلاش گردید تا علاوه بر معرفی فعالیتهای آموزشی صورت گرفته در سال جاری، از جمله درسنامه های ویژه ای که برای فارسی آموزان صرب تهیه و تدوین گردیده، خدمات مربوط به  پشتیبانی آنلاین آموزشی و کتابهای درسی و شیوۀ آموزش ارتباطی نیز معرفی گردد و بازدیدکنندگان با زبان فارسی و فرهنگ ایران اسلامی آشنا گردند. با این هدف، دست برگهایی نیز حاوی اطلاعات مربوط به زبان فارسی، واژه های مشترک فارسی و صربی، معرفی ادبیات فاخر فارسی و شاعران برجسته ایران و نمودار خانواده زبانی فارسی و صربی تهیه و در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفت.
دراین نمایشگاه ،علاوه بر غرفه های مرتبط با معرفی دپارتمانهای دانشکده، 18 غرفه مربوط به زبانهای مختلف، از جمله صربی، اسلواکی، آلمانی، فرانسه، نروژی، اسپانیولی، انگلیسی، آلبانی، ترکی، عربی، ژاپنی، چینی و... شرکت داشتند.
خانم دکتر الکساندر ورانش، رئیس دانشکده فیلولوژی دانشگاه بلگراد، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که در آمفی تاتر اصلی دانشکده برگزار شد، با اشاره به ضرورت آشنایی دانشجویان و داوطبان ورود به دانشکده در سال آینده، با گروههای آموزشی و زبانهایی که در این دانشکده تدریس می شود، این نمایشگاه را فرصتی مناسب برای تبادل فرهنگی قلمداد نمود و از حاضرین دعوت نمود در همایشی که در ماه مارس با موضوع زبان و فرهنگ در این دانشکده برگزار می گردد، شرکت نمایند.
رئیس دانشکده فیلولوژی و معاونان آن در بازدید از غرفه زبان فارسی، ضمن دریافت دست برگهای تهیه شده و آشنایی با فعالیتهای صورت گرفته، از حضور غرفه زبان فارسی در این نمایشگاه اظهار خوشوقتی نمود.
ارایه دست برگ حاوی گفتگوهای اولیه و روزمره فارسی و  جدولی از واژه های مشترک و پربسامد فارسی و صربی از جمله ابتکارهایی بود که با استقبال بسیار زیاد بازدیدکنندگان همراه بود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار