تیم بسکتبال مهرام برای چندمین سال متوالی و بدون مکث به فینال سوپرلیگ بسکتبال رسید تا باز هم با پتروشیمی ای روبرو شود که امسال با شرایطی متفاوت و قدرت بیشتر مسیر فینال را طی کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ بازیهای سوم نیمه نهایی سوپرلیگ بسکتبال هم با پیروزی برندگان دو بازی اول تمام شد و دو تیم مهرام و پتروشیمی بدون وقفه به فینال لیگ راه یافتند. تیم پتروشیمی بندرامام که دو بازی خانگی مقابل گرگان را با بردهای پرامتیاز و اختلاف بسیار بالا تمام کرده بود این بار هم در گرگان با نتیجه 92 بر 50 تیم میزبان را در مقابل تماشاگران خودی شکست داد و به فینال رفت. پتروشیمی و مهرام سال قبل هم در فینال لیگ با هم روبرو شده بودند اما شرایط طول فصل این تیم در دو فصل تفاوت زیادی داشته و امسال با کمترین شکست ممکن مسیر راهیابی به فینال طی شد.

*** ماهان موفق به بازگشت نشد

در مهمترین بازی روز میان دو تیم ماهان و مهرام، سامان ویسی بازیکن فولاد ماهان با یک پرتاب سه امتیازی موفق و کریس ویلیامز با یک توپربایی و گل شروع کننده بازی بودند. بازی ای که شروع آن شباهت زیادی به آغاز دیدار دوم دو تیم در تهران داشت که ماهان با چند امتیاز پیش افتاد.

اوشین ساهاکیان بعد از یک بازی غیبت در دقیقه چهارم این دیدار با تشویق تماشاگران وارد میدان شد، در شرایطی که در این دقایق ویسی و اکبری دو بازیکن ماهان با ناراحتی به خاطر تعویض از زمین بیرون رفتند.

بازیکنان ماهان که با استرس برای پیروزی در نیمه نهایی، با عجله به دنبال کسب امتیاز در دقایق اولیه بودند، توپها را به راحتی از دست می دادند. مهرام در سوی دیگر با آرامش تا یک دقیقه به پایان کوارتر نتیجه را برگرداند و این کوارتر را با نتیجه 20 بر 17 برنده تمام کرد.

*** برتری یک امتیازی مهرام در پایان نیمه

دقایق ابتدایی کوارتر دوم بسیار کم امتیاز پی گیری شد. با توجه به اینکه در 15 دقیقه اول، محمد کنه چندان به کار ماهانی ها نیامده بود تعویض نکردن این بازیکن روی نیمکت ماندن اصغر کاردوست عجیب به نظر می رسید اما در نهایت کاردوست در دقیقه 15 فرصت ورود به زمین را پیدا کرد.

سه دقیقه به پایان نیمه اول مهرام با نتیجه 32 بر 23 در بازی پیش افتاد اما در دو دقیقه بعدی با حضور کاردوست در زیر حلقه و دفاع بهتر از بازیکنان مهرام اختلاف به دو امتیاز رسید.

ماهان در لحظات آخر نیمه در حالی که یک امتیاز عقب بود، گلی به ثمر رساند که به خاطر اتمام وقت مورد موافقت قرار نگرفت و مهرام با پیروزی 35 بر 34 به رختکن رفت.

*** تعویضهای عجیب و غریب ماهان

تیم میزبان در ابتدای نیمه دوم بار دیگر با چند امتیاز از حریف عقب افتاد اما پنج دقیقه بعدی با قدرت بیشتری از این تیم پی گیری شد. در این لحظات تعویض برخی بازیکنان در شرایطی که همه چیز خوب پیش می رفت در کار تیم وقفه می انداخت. در حالی که ماهان تا اواسط کوارتر سوم بازی را در دست گرفته بود در دقایق پایانی کوارتر با 10 امتیاز عقب افتاد.

ماهان تا اواسط کوارتر آخر بار دیگر آرامش تیمی را به دست آورده و اختلاف را به چهار امتیاز رساند. تماشاگران اصفهانی هم در این دقایق تشویقهای خود را به اوج رساندند اما مهرامی ها که به خوبی با نحوه رسیدن به فینال بعد از بارها گذشتن از این مرحله آشنا بودند چندان هم تحت تاثیر قرار نگرفته و به کار خود ادامه دادند.

السون، مارکو و صمد نیکخواه سه بازیکن مهرام بودند که در پنج دقیقه آخر بازی چهار خطایی شدند. با خطای چهارم صمد و گل شدن دو پرتاب از سه پنالتی اکبری اختلاف دو تیم به یک امتیاز رسید و یک دقیقه و سی ثانیه به پایان بازی با گل جواد داوری دو تیم مساوی شدند که با سه امتیازی صمد به سرعت مهرام سه امتیاز بالا افتاد. و در یک دقیقه بعدی سه امتیاز دیگر نیز به این اختلاف اضافه شد.

در این دقایق هم بار دیگر حضور محمد کنه در زمین ترجیح داده شد در حالی که باز هم حاضرین در سالن اعتقاد داشتند کاردوست کمک بهتری در این لحظات بود به خصوص با بالا رفتن خطاهای چند بازیکن مهرام.

بعد از اینکه در 30 ثانیه پایانی اختلاف دو تیم از هفت امتیاز هم گذشت و با گل نشدن آخرین اقدام به پرتاب سه امتیازی کنه که تا روی حلقه هم رفت، ماهانی ها دیگر شکست را در ثانیه های آخر پذیرفته و عملا کاری از بازیکنان این تیم درثانیه های کم باقیمانده بر نمی آمد. مهرام در نهایت بازی را با نتیجه 73 بر 63 برنده تمام کرد.

این برد در شرایطی به دست آمد که قضاوت داوران مشکل خاصی نداشته و حتی ساکت مدیرعامل فولاد ماهان هم از کوبل داوری بازی تشکر کرد.

***برترینهای بازی

کریس ویلیامز با 24 امتیاز، 5 توپربایی و شش ریباند بهترین بازیکن ماهان در این دیدار بود.

مهدی کامرانی با 19 امتیاز، شش پاس گل و چهار توپربایی، صمد نیکخواه بهرامی با 20 امتیاز و شش ریباند و مارکو با 18 امتیاز و هشت ریباند برد تیمشان را در این دیدار رقم زدند و السون نیز با وجود تنها شش امتیاز درصد تاثیرگذاری بالایی داشت.

***حواشی مسابقه

پیش از شروع بازی ماهان و مهرام، فینال لیگ دسته دوم بسکتبال در سالن مخابرات برگزار شد که در پایان این بازی تیم تینا ماهان با دومین پیروزی مقابل استقلال به قهرمانی بازیها رسید. بازیکنان دو تیم سوپرلیگی هم شاهد این مسابقه بودند.

تماشاگران اصفهانی پیش از شروع مسابقه علیه مهدی کامرانی کاپیتان مهرام شعار می دادند اما برخلاف تصور در زمان اعلام اسامی دو تیم به تشویق صمد نیکخواه پرداختند.

برخلاف تهران تماشاگران خانم اصفهانی برای تشویق تیم ماهان در سالن حضور داشتند و تا پایان تیم شهرشان را تشویق می کردند.

سامان ویسی،جواد داوری، محمدرضا اکبری، کریس ویلیامز و محمد کنه بازیکنان اولیه ماهان و مهدی کامرانی، فرید اصلانی، صمد نیکخواه، مارکو میلیچ و السون ترکیب اولیه مهرام را در بازی بودند.

اوشین ساهاکیان که با توجه به مصدومیت دقایق کوتاهی در زمین فرصت حضور پیدا کرده بود، بر روی نیمکت استرس زیادی داشته و با هر حرکت بازیکنان واکنش نشان می داد.

اصغر کاردوست که بعد از 15 دقیقه، فرصت حضور در بازی را پیدا کرده و موثر هم عمل کرده بود، با تعویض دوباره در ثانیه های آخر به شدت معترض شد و با ناراحتی به روی نیمکت نشست.

در بین دو نیمه بازی، جام قهرمانی لیگ دسته دوم به تیم تینا ماهان اهدا شد.

تعویضهای ماهان در طول بازی زیاد بود و بیرون کشیدن برخی بازیکنان موثر در مواقع حساس، بر روند کار تیم اصفهانی تاثیر می گذاشت. جواد داوری و سامان ویسی کاملا از این تعویضها عصبی شده بودند.

نیمکت مهرام در اوایل کوارتر چهارم اعتراض شدیدی به ناظر مسابقه به خاطر شرایط داوری در آن لحظات داشت. کمتر از یک دقیقه بعد، تمام نیمکت ماهان هم شروع به اعتراض به داوری کرد اما اعتراضات دو تیم تنها برای یک یا دو تصمیم داوران در آن لحظات حساس بود

عماد سلمانی در برخورد با بازیکنان مهرام دچار ناراحتی شدید و مشکل در تنفس شد.

بازیکنان مهرام بعد از سومین پیروزی پیاپی تیمشان به میان زمین آمده و صعود دوباره به فینال را جشن گرفتند./آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار