دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اقتصاد مقاومتی را به معنای ریاضت اقتصادی ندانست و گفت : منظور از اقتصادی مقاومتی شكوفایی اقتصادی و تمدن سازی برای ایران اسلامی است.



' به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ، محسن رضایی ' عصر جمعه در همایشی با عنوان ' اقتصادی مقاومتی ' با اشاره به مشكلات اقتصادی كشور افزود : منظور از اقتصاد مقاومتی آن است كه در كشور گرانی ، بیكاری ، اعتیاد و ... وجود نداشته باشد و موجب پیشرفت و توسعه ایران اسلامی شود.

وی اظهارداشت : اقتصاد مقاومتی یك الگو و سبك مدیریتی است تا تحریم ها را خنثی و به شكوفایی اقتصادی كشور منجر شود.

وی با اشاره به تحریم اقتصادی دشمنان گفت : این سووال مطرح است كه چرا تحریم شدیم و این سووال یك پاسخ سیاسی و یك پاسخ اقتصادی دارد ، آیا در سیاست خارجی خوب عمل نكردیم و اینكه چرا اقتصاد ایران آسیب پذیر و تحریم پذیر بود.

وی با تاكید بر اینكه سیاست خارجی ایران بر اساس حكمت ، مصلحت و عزت است گفت : تك محصولی بودن ، اتكا به نفت و سوء مدیریت عواملی هستند كه موجب بروز تحریم اقتصادی شدند.

رضایی ادامه داد : اقتصاد ایران اقتصادی دولتی است ، مردمی نیست و مردم در اقتصاد نیستند و بخش عظیمی از اقتصاد در اختیار دولت قرار دارد.

وی گفت : اقتصادی كه تك محصولی نباشد ، از حالت دولتی خارج شود و متكی بر مردم باشد آن اقتصاد تحریم پذیر نمی شود و باید با تغییر ریل اقتصاد ایران به سمت چند محصولی و اقتصاد مردمی حركت كرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : اگر اقتصاد ایران تغییر مسیر داده و خودكفا و مردمی شود نوع مذاكرات دشمنان با ایران نیز تغییر خواهد كرد و آنها در می یابند كه به جای حذف قطره قطره ، تحریم ها را یكباره حذف كنند.

وی جهاداقتصادی را بدنبال جهاد سیاسی و جهاد دفاعی را سومین جهاد ملت ایران دانست و تاكید كرد : در جهاد سیاسی استقلال ایران و در جهاد دفاعی اقتدار نظام به اثبات رسید و تثبیت شد و جهاد اقتصادی نیز باید اقتصاد ایران را به شكوفایی برساند و خود كفا سازد.

وی افزود : در جهاد اقتصادی نسل سوم و چهارم ( جوانان ) باید فعالاتر وارد عرصه شوند و در صحنه های علمی ، مهارت اندوزی و ... اقتصاد ایران را شكوفا كنند.

رضایی اظهارداشت : ایران اسلامی در آستانه آزمونی بزرگ قرار گرفته كه همان تمدن سازی است و این تمدن سازی با شكوفایی اقتصادی محقق می شود.

وی ادامه داد : در اقتصاد مقاومتی مدیریت نمی تواند در اختیار یك فرد و یا تیم باشد ، با رفتن یك تیم و آمدن یك تیم جدید تغییری ایجاد نمی شود بلكه باید مدیریت تغییر كند و تا مدیریت تغییر نكند اتفاقی رخ نمی دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود : به آینده خوشبین هستم و این را از روی احساس نمی گویم و معتقدم با شعار دادن نمی توان مشكلات را حل كرد.

وی در سفر به سمنان با خانواده سردار شهید حسن شاطری نیز دیدار كرد./س

برچسب ها: اقتصاد ، مقاومتی ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.