مدیرعامل شركت بهره برداری از شبكه های آبیاری و زهكشی مغان گفت: هم اكنون حدود 82هزار هكتار از اراضی كشاورزی آبی پارس آباد و بیله سوار تحت پوشش این شركت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / 'عظیم نوری جدا' افزود: این میزان با احتساب 18هزار هكتار كشت ثانویه، این رقم به 100هزار هكتار در یك سال زراعی می رسد.

وی با بیان اینكه چهار منطقه آبیاری در شهرستان های یاد شده فعالیت می كند، بیان كرد: به منظور رفاه حال بهره برداران و زارعان آب بر، در آینده نزدیك در بخش 'تازه كند قدیم' و 'برّان' دفتر منطقه آبیاری تاسیس و راه اندازی می شود.

نوری تعداد مشتركان و بهره برداران آب زراعی در دو شهرستان بیله سوار و پارس آباد را شش هزار و 273نفر اعلام و بیان كرد: شركت بهره برداری از شبكه های آبیاری و زهكشی مغان، دومین شركت بزرگ بهره برداری از شبكه های آبیاری كشور محسوب می شود.

وی، با اشاره به گستردگی فعالیت و توانمندی های این شركت، اظهار كرد: این شركت دارای امكانات پیشرفته و مدرن و ماشین آلات سنگین است و علاوه بر این از نیروهای مجرب، متخصص، كاركشته و آشنا به علم آبیاری و زهكشی بهره می گیرد.

نوری، از احداث سد بر روی دره رود در بالادست روستای'دیكداش' خبر داد و افزود: این طرح مهم هم اكنون در دست مطالعه است و با ساخت و بهره برداری از آن شاهد رونق بخش كشاورزی در این منطقه خواهیم بود/س 

برچسب ها: اردبیل ، پوشش ، اراضی ، پارس ، آباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.