مجوزهایی که در چهار سال اخیر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انتشار نشریات علمی و تخصصی صادر شده است، سبب افزایش تعداد این نشریات شده است تا این امر به افزایش تولید علم در کشور کمک کند

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد خبری اولین نمایشگاه نشریات تخصصی، «سیدمحمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آستانه برگزاری نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی با بیان این مطلب گفت: نمایشگاه نشریات تخصصی  که امسال علاوه بر جشنواره و نمایشگاه مطبوعات، برگزار می شود در راستای حمایت از این نشریات است تا جاییکه امسال تعداد زیادی از مجلات و نشریات را که سال‌ها در نوبت مجوز بودند ، مجوز گرفتند تا اکنون حدود هزار و 700 نشریه تخصصی و دانشگاهی در کشور به فعالیت بپردازند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به نقش به سزای این نشریات در تولید علم کشور، افزود: این یک واقعیت است که بخشی از نیاز علمی نخبگان کشور توسط این نشریات  تامین می شود و این نمایشگاه، حرکتی موثر برای معرفی و نمایش نشریات علمی است که برای اولین بار در این دولت شکل می گیرد تا همگان شاهد رشد و پویایی آنان باشند.

حسینی در پاسخ به این سوال که وظیفه سایر وزاتخانه‌ها، نهادها و ارگان‌ها، در این زمینه چیست گفت: مجوزهایی که در چهار سال اخیر برای نشریات علمی و تخصصی صادر شد، سبب افزایش تعداد آنها شد که همین امر به افزایش تولید علم در کشور کمک می کند. اساتید دانشگاه، محققان و پژوهشگران، مقالات علمی و پژوهشی‌شان را که قبلاً نمی توانستند آنها را جایی منتشر کنند، حالا در این نشریات انتشار می دهند که این راه برای نخبگان علمی کشور باز شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تاکید کرد: ما انتظار داریم که وزارت علوم، بهداشت، صنعت و معدن، معاونت‌های ریاست جمهوری، سازمان انرژی اتمی و دیگر وزارتخانه‌هایی که با این مقوله سروکار دارند، در چنین برنامه هایی مشارکت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که نشریات علمی و تخصصی که تا پیش از این مغفول مانده‌اند، رونق پیدا کنند، چراکه تعداد تحصیلکرده‌ها، نخبگان و زبدگان در کشور ما افزایش یافته است و نمایشگاه نشریات تخصصی ، جشن رسانه ای نخبگان علمی است.

به گفته حسینی، بعد از انتشار مقالات علمی و پژوهشی باید در روند ترجمه آنها نیز تلاش کنیم تا در پیشبرد دانش و علم و فناوری موثر باشد.

اولین نمایشگاه نشریات تخصصی به همت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از 14 تا 20 اسفندماه برگزار می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار