بیمارستان شهید رجائی به عنوان عضو بیمارستان ارتقاء دهنده سلامت در سازمان جهانی بهداشت شبکه ایرانی بیمارستان های ارتقاء دهنده سلامت را ایجاد خواهد کرد.

دکتر اکبر نیک پژوه، مسئول فنی کلینیک پیشگیری و ارتقاء سلامت قلب و عروق بیمارستان شهید رجایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیمارستان شهید رجایی عضو بیمارستان های ارتقا دهنده سلامت است که شبکه ای متعلق به سازمان جهانی بهداشت بوده و از یک سال پیش ما عضو این شبکه شدیم که هم در شورای معین قطب های علمی پزشکی کشور در وزارت بهداشت و هم در بیانیه ی اختتامیه جشنواره حاکمیت بالینی که ما شبکه ایرانی بیمارستان های ارتقاء دهنده سلامت را ایجاد کنیم.

وی گفت: با این اقدام می خواهیم شبکه ای از بیمارستان ها و از نقاط مختلف کشور ایجاد کنیم تا بیمارستان ها تنها مکان تشخیصی و درمانی نباشند بلکه بتوانند در ارتقاء سلامت بیماران ، همراهان بیمار و جامعه نیز دخیل باشند.

نیک پژوه تصریح کرد: توانمند سازی افراد به منظور حفظ و بهبود وضعیت سلامت یکی از فعالیت های این شبکه است این شبکه تجربیات را به هم متصل و از استاندارد های سازمان جهانی بهداشت استفاده خواهد کرد.

سازمان جهانی بهداشت برای این کار 5 استاندارد و 18 استراتژی دارد که یکی از آن ها تشکیل پرونده سلامت برای پرسنل بیمارستان است اگر ارائه دهندگان سلامت از نظر جسمی و روانی برخوردار نباشند نمی توانند خدمات سالمی را به بیماران ارائه کنند.

وی ادامه داد: محیط باید ارتقاء دهنده سلامت باشد تا مردم را به سمت سلامت تشویق کند./ح
برچسب ها: شبکه ، بیمارستان ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار