معاون محیط طبیعی و تنوع زیست سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام رضایت مهمانان خارجی شرکت‌کننده در نشست کنوانسیون تالاب‌ها، محل برگزاری نشست بعدی را نروژ برشمرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ، اصغر محمدی فاضل گفت: شهرستان رامسر زادگاه کنوانسیون تالاب‌ها بوده و از این نظر در جهان شناخته شده است و جالب توجه است که 162 نقطه از دنیا به نام رامسر نامگذاری شده است.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه استعمار جهانی کارشکنی‌های زیادی را برای انحلال این کنوانسیون انجام داده در طی سال‌های قبل نظام جمهوری اسلامی ایران برای حفظ نام کنوانسیون و حمایت از آن تلاش‌های زیادی کرده است.

وی مکان بعدی نشست کنوانسیون تالاب‌ها را «تروندهایم نروژ» اعلام و افزود: اعتبارات ویژه‌ای برای تالاب‌ها در ایران اختصاص یافته و از 30 میلیارد تومان اعتبار در ایران، 2 میلیارد تومان به رامسر اختصاص یافته است.

فاضل درباره تقویت مرکز کنوانسیون تالاب‌ها در رامسر عنوان کرد: مهمانان این نشست پس از بازدید از این مرکز تاکید کردند که زیر‌ساخت‌ها در رامسر آماده شود.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیست سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز کنوانسیون تالاب‌ها که در رامسر دائر است با آژانس همکاری‌های بین الملل ژاپن (جایکا)با حضور سفیر ژاپن در این نشست منعقد شد./س


برچسب ها: تالاب ، نروژ ، کنوانسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.