"جاناتان اس. توبين" در مقاله اي كه در نشريه منتشر كرده اذعان نموده كه ايرانيان در دور جديد مذاكرات هسته اي پيروز ميدان بوده اند و غربي ها مجبور شدند تا از مواضع پيشين خود كوتاه بيايند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از كامنتري مگزين، نويسنده در ابتداي مقاله خود با اذعان به پيروزي كشورمان در دور جديد مذاكرات هسته اي اظهار مي دارد: "پس از دور روز مذاكره در آلماتي ميان جمهوري اسلامي ايران و كشورهاي عضو گروه 1+5 كشورهاي غربي روندي را آغاز كرده اند كه در آن مي خواهند با نرمش در مقابل ايران برخورد كند و از مواجهه با آن كشور بكاهد. "

"در اين نشست 1+-5 دو پيشنهاد كليدي را به ايران ارائه داد. اين گروه كه كشورهاي آمريكا، انگليس، فرانسه، روسيه، چين و آلمان را شامل مي شوند كه با رياست "كاترين اشتون" هدايت مي شوند. اين گروه در مذاكرات جديد از مواضع پيشين خود كوتاه آمده است." 

"كشورهاي غربي پيش از اين درخواست هايي از ايران داشتند كه اين بار از آن عدول كردند. آنان پيش از اين از جمهوري اسلامي ايران خواسته بودند تا نيروگاه هسته اي "فردو" را تعطيل نمايد و غني سازي 20 درصدي اورانيوم را متوقف سازد ولي اين بار چنين خواسته هايي را مطرح نكردند." 

تحليلگر "كامنتري مگزين" در پايان ميگويد "غرب پيشنهاداتي را به ايران ارائه داده كه در مقابل هيچ گونه امتيازي از ايرانيان در مذاكرات آلماتي نگرفته است. اين واقعيت دارد كه ايران پيروز اين دور از مذاكرات بوده است و آنان نيز به همين خاطر اظهار داشته اند كه ديدگاه طرف غربي نسبت به گذشته "واقع بينانه تر" شده است." 



برچسب ها: غرب ، آلماتی ، ایرات ، مذاکرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار