به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، نمایشگاه ژنو سوئیس در پیش است. بزرگان خودروسازی در تلاشند تا بهترینهای خود را به عرضه بگذارند.
فورد، جنرال موتورز و کرایسلر به عنوان مثلث غولهای آمریکایی در تدارک برای بازگشت به دوره طلاییاشان هستند.
مرسدبنز، بامو، فولکسواگن و آئودی نیز به عنوان نمایندگان اوج مهندسی آلمانی با تولیداتی مدرن و آیندهنگر خواهند آمد.
فراری و لامبورگینی از ایتالیا نیز اسپرتتر از همیشه عرضه خواهند شد.
آستونمارتین، مینی، جگوار و بنتلی نیز از سوی انگلیسیهای مغرور وارد بازی میشوند.
اما در این میان همه چشمها به آسیاست. بزرگترین بازار فعلی خودرو در دنیا. از یک سو چینیها را میبینیم که دست و پاشکسته با تولیدات مستقل خود، 10 سال آینده را هدف قرار دادهاند.
به گزارش بازار خبر، از سویی دیگر نیز ژاپنیهای پرافتخاری چون تویوتا، هوندا، سوبارو و میتسوبیشی را مشاهده میکنیم که بری مشتری از چیزی کم نمیگذارند.
اما شاید این دوره متعلق به کرهای موفق باشد. کیا و به خصوص هیوندای. شرکتهایی که طی یک پروسه 10 ساله به طرز تحسینبرانگیزی خود را بالا کشیدند و در حال حاضر برندشان را در سطح کلاس جهانی مطرح میکنند.
درباره توسان جدید
پروژه ix35 یا با نام دیگرش Tucson، به عنوان کوچکترین محصول هیوندای در سال 2004 معرفی شد. اینک پس از گذشت کمتر از 10 سال، نسخه جدیدی از آن با یک طراحی انقلابی نسبت به نسل اول، معرفی شده است.
آنچه قرار است در نمایشگاه ژنو امسال رونمایی شود در حقیقت نسخه فیسلیفت مدل 2013 (نسل دوم) این خودرو است.
نخستین چیزی که در ظاهر این خودرو جلب توجه میکند نصب LEDهای آبیرنگ درون مغزی چراغ جلو است. تعبیه چراغ مهشکن با یک قاب استیل در کنار جلوپنجرهای همرنگ بدنه، بزرگترین تغییرات ظاهری آن است.
گفته میشود هیوندای درون کابین این خودرو را نیز با موادی جدید طراحی خواهد کرد. پیشبینی میشود برای توسان جدید از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ 210 اسببخاری و یک نمونه دیگر با همین حجم و بدون توربو با 148 اسببخار استفاده شود.