عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي گفت: جزاير سه‌گانه جزء خاك مقدس ايران بوده و اين كشور مانند ديگر نقاط كشور خود از آن دفاع كرده و اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در چند روز آتي از اين جزاير بازديد خواهند كرد.

منصور حقيقت‌پور نماينده مردم اردبيل، سرعين و نمين در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به انتقاد شورای همکاری خلیج فارس از سفر مقامات ایرانی به جزیره ابوموسی در روزهاي آتي گفت: جزاير سه‌گانه جزء خاك مقدس ايران بوده و اين كشور مانند ديگر نقاط كشور خود از آن دفاع كرده و اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در چند روز آتي از اين جزاير بازديد خواهند كرد.

وي ادامه داد: با مطرح كردن بحث تاريخي درباره جزاير سه‌گانه ابوموسي، تنب بزرگ و تنب كوچك از سوي اعضاي شوراي همكاري خليج فارس، مسائلي پيش خواهد آمد كه به نفع آنها نيست.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي افزود: ادعاهاي بي‌اساس شوراي همكاري خليج فارس مانع از بازديد ما از اين جزاير نخواهد شد و اين شورا بايد در حد قد و قواره و سن خود حرف بزند.

نماينده مردم اردبيل، سرعين و نمين تصريح كرد: اكثريت اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در بازديد از جزاير سه‌گانه حضور خواهند داشت و طبق مصلحت هر اقدامي كه لازم باشد در جزاير خود انجام خواهيم داد.

حقيقت‌پور ادعاي شواي همكاري خليج فارس مبني بر دخالت ايران در امور داخلي كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس را پوچ خوانده و اظهار داشت: شوراي همكاري خليج فارس چطور جسارت مي‌كند حضور ما در اين جزاير را كه جزء خاك ايران اسلامي است را دخالت در خاك خود بداند؟

وي در پايان خاطر نشان كرد: اعضاي شوراي هكاري خليج فارس بدانند كه سفر ما به جزاير سه‌گانه، سفر به جزاير خودمان بوده و خوب است كه اينها قدري عاقلانه صحبت كنند.

گفتني است اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي طي روزهاي 17 و 18 ماه جاري به جزاير سه‌گانه سفر خواهند كرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: ایران ، جزایر ، خاک ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۹:۵۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
هر ایرانی ،این گفته های نماینده محترم را که واقعیت است می پذیردوبا جان ودل از آن دفاع می کند!این همسایه های حاشیه ی بدانند ما می خواهیم در اینم جزایر ساکن شویم
United States of America
هفت تپه
۰۹:۱۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
اگر سر به سر تن به کشتن دهیم
از آن به که ایران به دشمن دهیم...
-
رستمی
۰۸:۳۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
چو ایران نباشد تن من مباد از آقای حقیقت پوربابت این موضع گیری قاطع خیلی متشکرم
آخرین اخبار