نيکولاي مادورو معاون رييس جمهور ونزوئلا گفت هوگو چاوز رييس جمهور اين کشور به رغم گذراندن شيمي درماني هنوز هم اوضاع را در دست دارد و درباره سياست گذاري هاي اجتماعي ، اقتصادي و سياسي اين کشور تصميم گيري مي کند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ، مادورو گفت چاوز آخرين بار روز جمعه کابينه را درباره برخي مسايل راهنمايي کرده است.
وي در مصاحبه با تلويزيون دولتي گفت: چاوز در جريان امور قرار دارد و بارها در مقام رييس دولت توسط مردم تاييد شده است.
 مخالفان چاوز بعد از انتشار گزارش شيمي درماني وي دولت را به دروغ گويي درباره سلامت وي متهم کرده اند. آنها همچنين ابراز ترديد کرده اند چاوز توانسته باشد آن طور که دولت مدعي است روز بيست و پنجم فوريه نشستي پنج ساعته با کابينه اش برگزار کرده باشد.
اما مادورو گفت اين نشست برگزار شده و چاوز دستورات ديگري را نيز روز بعد از آن به کابينه ارايه کرده است.
مادورو سپس سندي حاوي اقدامات توصيه شده چاوز در زمينه هاي سياسي، اجتماعي و اقتصادي نمايش داد که با هدف تداوم تقويت اقتصاد طراحي شده است.
مادورو روز جمعه فاش ساخت چاوز دوره جديدي از شيمي درماني را در ماه ژانويه آغاز کرده و ماه گذشته تصميم گرفته است براي انجام مرحله بسيار فشرده اي از شيمي درماني به کاراکاس باز گردد.

وي همچنين در جديدترين اظهار نظر خود "انريكه كاپريلاس" رهبر مخالفان دولت چاوز را متهم به تلاش در جهت اين ناآرامي و آشوب در ونزوئلا كرده و اظهار داشته كه وي در راستاي اهداف دولت آمريكا براي ايجاد بي ثباتي در آن كشور گام بر مي دارد. 

مادورو با انتقاد از اقدامات مخالفان چاوز و در راس آنان كاپريلاس افزوده است "وي در ميامي با عناصر ضد دولت ديدار مي كند و در آينده نيز اين كار را تكرار خواهد نمود. وي با تعدادي از بانكداران پناهنده شده به آمريكا همدست است و در پي توطئه عليه اقتصاد ونزوئلاست." 


برچسب ها: بین الملل ، ونزوئلا ، چاوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار