رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه گروه مذاکره‌کننده ایرانی از مذاکرات قزاقستان دست پر برگشت، افزود:‌ این مذاکرات زمینه را برای رسیدن به خواسته ایران که همان حق غنی‌سازی اورانیوم بوده، فراهم کرده است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ محمد علی پورمختار با بیان اینکه غرب از ابتدا نمی‌خواست ایران فرایند غنی‌سازی اورانیوم را در اختیار داشته باشد، افزود: توضیحات تیم مذاکره‌کننده ایران در آلماتی قزاقستان نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران از این مذاکرات با دست پر برگشته است.
وی با یادآوری اینکه غرب قبل از مذاکرات آلماتی سناریوهای مختلفی را برای خود پیش‌بینی کرده بود ، تصریح کرد: پیروزی ایران در مذاکرات اخیر نشان می‌دهد که گروه ۱+۵ در مقابل مطالبات مشروع هسته‌ای ایران در حالت تغییر رویکرد قرار گرفته است.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ۱+۵ باید حق غنی‌سازی را برای ایران به رسمیت بشناسد ، یادآور شد: باید منتظر بمانیم تا در ادامه مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۵ شاهد پیشرفت‌هایی در این مسیر باشیم.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به نشست‌ فنی هسته‌ای بین کارشناسان ایران و گروه ۱+۵ در اواخر اسفند ماه، تاکید کرد: ‌جمهوری اسلامی ایران در طول برنامه هسته‌ای خود همواره این پیشنهاد را مطرح کرده که نگاه غرب به برنامه هسته‌ای ایران، نگاهی فنی باشد اما غرب در این زمینه به صورت سیاسی عمل کرد و بر مبنای تحلیل‌های غیر واقعی خود تصمیم گرفته است./س
برچسب ها: رئیس ، کمیسیون ، اصل نودم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.