رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت:‌ رونق‌بخشی صنعت توریسم منجر به بسته شدن چاه‌های نفت و صادرات این محصول استراتژیک می‌شود، در حالی که ما بیش از هر زمان دیگر به جایگزینی محصولات صادراتی به جای نفت نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ کمال‌الدین پیرموذن افزود: امروز بسیاری از کشورهای فاقد جاذبه‌ها و زیبایی‌های گردشگری و توریستی سعی می‌کنند به هر شکل ممکن حتی به شکل مصنوعی این ظرفیت را احیا کرده و صنعت توریسم و گردشگری را رونق ببخشند در حالی که بسیاری از کشورهای منطقه خاورمیانه همچنان امیدوار به صادرات نفت و کسب درآمد از این محل هستند، در حالی که پایداری در‌آمد‌زایی صنعت توریسم قابل قیاس با سایر حوزه‌ها نیست.

وی گفت: دولت و مجلس با کاهش وابستگی در‌آمد کشور به نفت سه اولویت کشاورزی، گردشگری و صنعت را در حرکت‌های اساسی و زیربنایی قرار داده‌اند که در این بین در بودجه سال آینده نیز دولت سعی کرده است تا از وابستگی به در‌آمد نفت بکاهد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: در همین راستا و با هدف رونق‌بخشی به صنعت گردشگری و توریسم راه‌اندازی جشنواره‌های زمستانی آن هم در قلب گردشگری ایران شهر سرعین حرکتی موفق و غرور‌آفرین بود، به طوری که این جشنواره سبب شد تا زیبایی‌‌های زمستانی سرعین احیا شده و این اقلیم بیش از گذشته به دنیا معرفی شود.

پیرموذن برجستگی‌های سیاحتی و گردشگری سرعین را فوق‌العاده و آبگرم‌های جوشان و طبیعت بهشتی این منطقه را نشاط آور و همراه با جذابیت‌های فراوان توصیف کرد گفت:‌ ضرورت دارد با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها، آب و هوای لطیف و خنک و سازگار با نیازهای طبیعی انسان‌ها و سوغاتی‌ها و غذاهای لذیذ هر چه بیشتر در جذب گردشگران بکوشیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در ادامه افزود: استان اردبیل بر اساس افق چشم‌انداز 20 ساله باید به 10 استان برتر اقتصادی کشور با توجه به توانمندی‌های گوناگون استانی، ملی و بین‌المللی تبدیل شود چرا که تبدیل شدن این استان به 10 قطب صنعت توریسم با اتکا به منابع فرهنگی و هنری و طبیعی متعدد می‌تواند بستر‌‌ساز تحول باشد.

پیرموذن گفت:‌ با توجه به مشکلات صادرات نفت بدون تردید فرصت آن فرا رسیده است که دولت و مجلس به جای نفت به صنعت گردشگری و ذخایر طبیعی و مواهب الهی این ملک و ملت تکیه کند تا بتواند برتری بیشتری را به اثبات برساند.

وی ضرورت تدوین و شرح خدمات منطقه گردشگری سرعین توسط پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مهندسان مشاور را یادآور شد و افزود: امیدواریم با اجرایی شدن منطقه گردشگری سرعین نگاه تحولی به این شهرستان بیش از گذشته صورت گیرد./ب

برچسب ها: اردبیل ، رونق ، صنعت ، توریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.