مردم ترکيه يک بار ديگر عليه حضور نيروهاي ناتو در خاک کشورشان تظاهرات کردند. مردم در برخي از شهرهاي ترکيه از جمله در استانبول عليه حضور نيروهاي ناتو و استقرار موشکهاي پاتريوت به بهانه مقابله با تهديدهاي سوريه تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ، آنها همچنين همبستگي خود را با مردم سوريه اعلام کردند. يکي از سخنرانان تظاهرات استانبول گفت من از همه مردم مي خواهم تا به پا خيزند. ما با دروغگويان و جنگ طلبان در طول تاريخمان مبارزه کرده ايم. ما نبايد تسليم امپرياليسم شويم. در سوريه کودکان قتل عام مي شوند و باراني از گلوله بر سر مردم مي ريزد. مردم بايد همانند برادران و خواهران در کنار يکديگر زندگي کنند.  
يک زن شرکت کننده در اين تظاهرات به خبرنگار پرس تي وي گفت ما مسلمانان ضد نظام سرمايه داري هستيم. ما اينجا جمع شده ايم زيرا با عضويت ترکيه در ناتو مخالفيم. ما نيازي نداريم که ترکيه با ناتو همکاري کند و در سوريه مداخله نظامي داشته باشد.  
گروههاي مسلمان و فعالان ضد سرمايه داري با حمل پلاکاردها و پارچه نوشته هايي ضد ناتو، عليه ناتو و عضويت ترکيه در اين سازمان شعار مي دادند. آنها همچنين اعلام کردند با جنگ در سوريه مخالفند. هم اکنون نيروهاي ناتو به بهانه استقرار موشکهاي پاتريوت در مرز با سوريه درترکيه مستقر هستند. کشورهايي نظير روسيه، چين و ايران با استقرار اين موشکها به شدت مخالفند.  آنها مي گويند اين اقدام فقط باعث افزايش تنش منطقه اي مي شود.




برچسب ها: بین الملل ، ترکیه ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار