رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همکاری‌ اقتصادی، تجاری ایران و کرواسی متناسب با مراودات تاریخی دو ملت نیست.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز یکشنبه در دیدار هیئت پارلمانی کرواسی، دوستی میان دو ملت را دیرینه خواند و گفت: همکاری‌های اقتصادی، تجاری دو کشور متناسب با مراودات تاریخی دو ملت نیست و باید از ظرفیت‌ها و فرصت‌های فراوان دو کشور برای افزایش سطح مناسبات اقتصادی تجاری فی‌مابین استفاده کرد.

وی زمینه‌های همکاری دو کشور را بسیار متنوع دانست و با یادآوری نقش موثر همکاری‌های پارلمانی در توسعه و گسترش روابط فی‌مابین در عرصه‌های گوناگون، افزود: پیشینه مناسبات پارلمانی دو کشور بسیار خوب است و امیدواریم با افزایش همکاری‌ها و مراودات پارلمانی بستر مناسبی برای گسترش ارتباطات دو کشور در همه زمینه‌ها فراهم آید.

ملادن نوراک رئیس هیئت پارلمانی کرواسی و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران کرواسی نیز در این دیدار با استقبال از گسترش مناسبات اقتصادی دو کشور گفت: با توجه به شرایط دشوار اقتصادی، کرواسی از هر فرصتی برای بهبود وضعیت صنعتی و اقتصادی خود استقبال می‌کند.

وی رابطه پارلمانی دو کشور را بسیار خوب و سنتی خواند و گفت: پارلمان کرواسی از هر اقدامی برای توسعه روابط فی‌مابین حمایت می‌کند.

رئیس هیئت پارلمانی کرواسی در این دیدار همچنین پیام رئیس مجلس کشورش را مبنی بر علاقمندی بر ارتقای سطح روابط پارلمانی به رئیس مجلس شورای اسلامی تسلیم کرد.

رئیس مجلس کرواسی در این پیام همچنین با یادآوری دعوت از لاریجانی برای سفر به این کشور ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به کرواسی باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار