مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربایجان شرقی اظهار داشت: آذربايجان شرقي با همراهی گروه هاي هنری ، آييني و آداب و رسوم نورزوي در مراسم ملي استقبال از نوروز حضور مي یابد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدی افزود: اين جشنواره يك روزه با حضور رئيس جمهور كشورمان نوزدهم اسفند در سالن اجلاس سران تهران برگزار شده و هنرمندان آذربايجان شرقي به عنوان يكي از استان هاي برگزيده به اجراي برنامه هاي فرهنگي هنري خود مي پردازند.

محمدي برپايي غرفه هفت سين آذربايجان شرقي، اجراي حركات و نمايش هاي آييني نوروزي همچون تكم گرداني و موسيقي محلي و بومي را از جمله برنامه هاي اين استان در جشنواره عنوان كرد.

وي با اشاره به برپايي مراسم ملي« استقبال از نوروز» در آذربايجان شرقي همگام با سراسر كشور، اظهار داشت: از 28 اسفند ، اين استان با برپايي برنامه هاي متنوع و متعدد فرهنگي، آييني و نمايشي، هنري و نمایشگاه های صنايع دستي با محوريت آئين هاي نوروزي و متناسب با ایام در دو مقطع ، به استقبال گردشگران نوروزي مي رود.

اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: برنامه هاي جشنواره ملي استقبال از نوروز ، علاوه بر معرفي جاذبه هاي تاريخي، طبيعي و گردشگري استان به نمايش آيين هاي نوروزي آذربايجان شرقي نيز براي گردشگران ساير مناطق كشورمان مي پردازد.

محمدي تشريح كرد: گروه هاي مختلفي در اين ايام به اجراي نمايش هاي آييني نوروز از جمله تكم خواني و ساياچي پرداخته و بازارچه ها و نمايشگاه هاي متعددي در اماكن تاريخي و گردشگري استان سوغات، غذاهاي محلي و صنايع دستي آذربايجان شرقي را عرضه مي كنند.

وي چاپ بروشور، نقشه، کتابچه ، لوح فشرده و استقرار سفره هاي هفت سین در ميادين شهرها و معرفی عشایر استان و توانمندی های آنان را از ديگر برنامه هاي آذربايجان شرقي در این ایام خواند.

محمدي خاطرنشان كرد: فرهنگ و تاريخ غني، موسيقي و آداب و رسوم كهن و بكر مناطق مختلف آذربايجان شرقي از جمله زيباترين و پرطرفدارتين جاذبه هاي گردشگري اين استان در كنار مناظر طبيعي آن به شمار مي روند./س

 

برچسب ها: مراسم ، ملی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.