وزيران امور خارجه کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس روز يکشنبه در پايان يکصد و بيست و ششمين نشست خود در محل دبيرخانه اين شورا در رياض که به رياست شيخ خالد بن احمد بن محمد آل خليفه وزير امور خارجه بحرين برگزار شد، بار ديگر ادعاهاي خود را عليه ايران تکرار کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان، آنها مدعي شدند که ايران در امور داخلي ديگر کشورها دخالت مي کند؛ (حال آنکه ايران خود همواره هدف دخالت کشورهاي خارجي در امور داخلي کشورش است).

آنها همچنين مدعي شدند در مذاکراتي که اخيرا در قزاقستان بين گروه پنج به اضافه يک و ايران برگزار شد، پيشرتي دشده نشده است.

در خصوص ادعاي پوچ اشغال جزاير سه گانه ايراني نيز بار ديگر از امارات حمايت کردند. 

درباره اوضاع سوريه نيز اين وزيران به انتقال قدرت تاکيد کردند. 

آنها همچنين از روند سرکوب ها در بحرين حمايت کردند.

شوراي همکاري همچنين از دعوت ملک حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين براي آغاز گفتگوي ملي توافقي در  اين کشور حمايت کرد و از همه طرف ها در بحرين خواست فضاي مثبت حاکم بر گفتگوها را حفظ کنند تا روند سازندگي و اصلاحات در بحرين ادامه پيدا کند.

شوراي همکاري در بيانيه خود همچنين خاطرنشان کرد صلح فراگير و عادلانه و دائم در خاورميانه جز با عقب نشيني کامل اسرائيل از سرزمين هاي اشغال شده در سال 1967 در فلسطين و جولان و جنوب لبنان و تشکيل کشور مستقل فلسطيني به پايتختي شرق قدس، برقرار نخواهد شد. 

در خصوص عراق نيز شوراي همکاري انفجارها در اين کشور را محکوم و بر اهميت گفتگو و توافق بين جناح هاي مختلف در عراق و مشارکت آنها در روند سياسي به گونه اي که يکپارچگي عراق و امنيت و ثبات آن را حفظ کند. 

شوراي همکاري همچنين سرکوب و کشتار وحشيانه مسلمانان روهينگيا در ميانمار و تلاش ها براي پاکسازي قومي در مناطق مسلمان نشين را محکوم کرد. 


برچسب ها: ایران ، ریاض ، نشست ، همکاری ، خلیج فارس ، gcc ، iran
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار