مدير‌كل اوقاف و امور خیریه استان كردستان از برگزاری طرح آرامش بهاری برای سومين سال پياپی همزمان با ايام نوروز در امامزادگان و بقاع متبركه سطح استان ‌خبر داد.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، روحی اظهار كرد: ‌برنامه‌های فرهنگی، مذهبی طرح آرامش بهاری از تاريخ 29 اسفندماه جاری لغايت 15 فروردين‌ماه سال 92 در بقاع متبركه استان كردستان اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اينكه ستاد اجرايی و عملياتی اين طرح از پنج‌شنبه، 10 اسفند‌ماه فعاليت خود را آغاز می‌كند، افزود: در راستای اجرای طرح آرامش بهاری استانداری كردستان، دفتر نماينده ولی فقيه در استان، سپاه پاسداران و ساير سازمان‌های فرهنگی همكاری و هماهنگی لازم را دارند.
روحی بيان كرد: طرح آرامش بهاری در 45 امامزاده و بقاع متبركه استان كردستان و تعدادی از مساجد سطح استان اجرا می‌شود و سعی داريم تا فضا را طوری آماده كرده تا مسافران و مهمانان نوروزی نهايت استفاده را ببرند.
وی ادامه داد: از عمده اهداف طرح آرامش بهاری ترويج گردشگری مذهبی و پاسخگويی به سؤالات دينی ـ مذهبی و انس و الفت بيشتر با قرآن كريم بوده است.
مدير‌كل اوقاف و امور خيريه استان كردستان عنوان كرد: در قالب اين طرح با ايجاد پايگاه‌های فرهنگی ـ قرآنی مسابقه «قرآن بخوانيم جايزه بگيريم»، برای كودكان و نوجوانان برگزار می‌كنيم تا بتوانيم تمام مسافران در همه مقاطع سنی را تحت پوشش قرار دهيم.
وی با اشاره به اينكه در مكان‌های اجرای اين طرح نماز جماعت، مشاوره انجام می‌گیرد و نیز بروشور و پوسترهای فرهنگی توزیع می‌شود، عنوان كرد: امسال در قالب طرح آرامش بهاری در بقعه متبركه باباگرگر شهرستان قروه برنامه‌های فرهنگی، تفريحی و ورزشی نيز برگزار می‌شود.
روحی ادامه داد: در راستای اجرای اين طرح، مساجدی كه در مسير رفت و آمد زائران هستند برای استفاده از ظرفيت‌ها آن‌ها به‌صورت شبانه‌روزی باز است.
وی عنوان كرد: مردم در ايام تعطيل بهترین مكان‌ها را برای سياحت و زيارت امامزادگان می‌دانند و اين اهل بيت(ع) هستند، كه نياز روحی و معنوی آنها را برطرف می‌كنند.
مدير‌كل اوقاف و امور خيريه استان كردستان اجرای مراسم لحظه تحويل سال نو، خيمه معرفت، تبليغات و اطلاع‌رسانی در سطح شهر، حضور روحانيان و اقامه نماز جماعت در كليه بقاع متبركــه و رسانه‌ها را از مهمترين برنامه‌های طرح آرامش بهاری عنوان كرد.
وی يادآور شد: ارائه خدمات رفاهی شامل نظافت، آراستگی محيط داخلی و بيرونی بقاع، آماده‌سازی و نظافت سرويس‌های بهداشتی، ارائه خدمات در خصوص زائرسراها و اسكان موقت در حد مقدورات بقاع از الزامات اساسی اين طرح در اماكن متبركه است./س
برچسب ها: اجرا ، طرح ، آرامش ، بهاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.