در جریان تیراندازی‎های جداگانه پلیس کالیفرنیا در منطقه خلیج سانفرانسیسکو ۴ شهروند امریکایی در روزهای پایانی هفته کشته شده‎اند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي  ،‌ کشته شدگان که هر دو شهروندان امریکایی هستند، شنبه شب در یونیون سیتی و در نزدیکی منطقه هایوارد هدف گلوله پلیس قرار گرفتند.
بر اساس این گزارش، یکی از کشته شدگان راننده یک دستگاه خودرو بوده که در یک ایست کنترل ترافیکی در یونیون سیتی هدف گلوله یک افسر پلیس قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.
در حادثه جداگانه دیگری که در نخستین ساعات روز یکشنبه در نزدیکی هایوارد اتفاق افتاد، راننده‎ای که قصد داشت یک افسر پلیس را زیر بگیرد، هدف گلوله نیروهای پلیس قرار گرفت و در دم در داخل خودروی خود جان باخت.
بر اساس گزارش‎های موجود ، روز شنبه دو حادثه تیراندازی جداگانه نیروهای پلیس نیز در منطقه خلیج سانفرانسیسکو منجر به مرگ ۲ شهروند دیگر امریکایی شد.
بنابراین منطقه خلیج سانفرانسیسکو در روزهای پایان هفته و تنها در مدت کمی بیش از ۲۴ ساعت، شاهد ۴ مرگ بر اثر تیراندازی نیروهای پلیس بوده است.امریکا در طول ماه‎های گذشته شاهد تیراندازی‎های مرگ‎بار متعددی بوده که منجر شده تا موضوع کنترل سلاح در این کشور به طور جدی مورد ملاحظه قرار گیرد.بیش از ۳۰ هزار تن هر سال در امریکا هدف گلوله قرار گرفته و کشته می‎شوند.
بر اساس گزارش‎های ارائه شده از جانب آزمایشگاه جنایی و مرکز کنترل بیماری‎ها در دانشگاه شیکاگو، هر روز بر اثر خشونت‎های ناشی از اسلحه در ایالات متحده امریکا، به‎طور میانگین ۸۷ مورد قتل به ثبت می‎رسد.بیشترین رکورد فروش اسلحه در امریکا در سال ۲۰۱۲ میلادی به ثبت رسیده است.
حدود چهار و نیم میلیون قبضه اسلحه هر سال در امریکا به مبلغ ۲ تا ۳ میلیارد دلار به فروش می‎رسد.
بیش از یکصد هزار شهروند امریکایی اخیرا شکایت‎نامه آنلاینی را خطاب به کاخ سفید امضا کرده و طی آن از دولت باراک اوباما رئیس‎جمهور این کشور خواسته‎اند تا بار دیگر مبحث کنترل سلاح را به صورت جدی مد نظر قرار دهد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار