یکی از اساتید دانشگاه گفت: چادر قبل از حجاب است، چادر ارزش مقدسی است که هر کسی ارزش داشتن آن را ندارد.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، فروغ نیلچی زاده در جمع گروهی از صاحب‌نظران و دانشجویان شرکت کننده در کرسی آزاد اندیشی حجاب و عفاف گفت: به هر میزان که از اعتقادات شیعه فاصله بگیریم فساد بیشتر می‌شود و کسی که به دینش عمل نمی‌کند، بیشتر آسیب می‌بیند.

این استاد دانشگاه همچنین به روایت «الانسان حریص علی ما منع» اشاره کرد و گفت: روابط را نمی‌شود محدود کرد و هر چه محدودیت زیادتر باشد حرص انسان نیز بیشتر می‌شود.

نیلچی زاده با بیان اینکه در رابطه با جنس مخالف است که احساس موج می‌زند نه در جنس موافق تاکید کرد: علت آن خلقت خداوند است و چنانچه عقل بر غریزه جنسی یا منطق بر احساسات غلبه کند، روابط می‌تواند سلامت روان داشته باشد.

وی با اشاره به افرادی که حجاب ظاهری دارند گفت: چادر قبل از حجاب است، چادر ارزش مقدسی است که هر کسی ارزش داشتن آن را ندارد.

وی با بیان اینکه چادر پوشش حضرت زهرا(س) است ادامه داد: کسی که از چادر استفاده می‌کند باید به خود بگوید که من شایسته این هستم که این چادر را بپوشم.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: چیزی که بیشترین جاذبه را ایجاد می‌کند وجود تفاوت‌هاست، یک غریزه بین مرد و زن جاذبه‌ای ایجاد می‌کند که باید بر اساس یک رفتار صحیح توأم با دین و عقل عمل کنیم.

وی افزود: مدیریت روابط یعنی اینکه شما به صورت دقیق و آگاهانه اجازه دهید که روابط اجتماعی به شکل سالم شکل بگیرد و تا جایی که عقل حکومت دارد اجازه دارید به شکل سالم ارتباط داشته باشید.

وی اظهار کرد: در عرصه دین داری عقل سرمایه است، در بانک دین‌داری حساب جاری باز کنید و اجازه دهید عقل بهره‌مند شود.

نیلچی زاده گفت: محدودیت روابط یعنی عشق آری، هوس هرگز، و محدودیت یعنی با تمام وجود من از درون آزادم./ج1


برچسب ها: ارزش ، چادر ، غریزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.