بدلیل تندباد تمام مدارس نوبت عصر در مقاطع مختلف تحصیلی در برخی از شهرهای استان اردبیل امروز تعطیل شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ آموزش و پرورش استان اردبیل مدارس در شهرهای اردبیل ، نیر ، نمین ، مشگین شهر ، انگوت و گرمی را تعطیل اعلام كرده است.

اداره پیش بینی و تحقیقات هواشناسی اردبیل با صدور اخطاریه ای درباره وقوع طوفان شدید در ساعات آینده به ساكنان قسمت مركزی این استان هشدار داد.

در شهرستان های اردبیل ، نمین ، نیر ، سرعین ، مشگین شهر و گرمی باد با سرعت 15 تا 24 متر بر ثانیه معادل 54 تا 86 كیلومتر در ساعت از جانب جنوب غرب خواهد وزید.

بیشینه سرعت وزش باد در این نقاط در برخی ساعات به 30 متر بر ثانیه معادل 108 كیلومتر در ساعت نیز خواهد رسید كه می تواند منجر به بروز خساراتی به منازل و واحدهای تجاری ، اداری و سایر اماكن و نیز تاسیسات شهری شود.

كارشناسان هواشناسی اردبیل به ساكنان قسمت مركزی استان اردبیل سفارش كرده اند كه با توجه به در پیش بودن این طوفان نكات ایمنی مانند بازبینی استحكام تابلوهای بزرگ در سطح شهرها ، برداشتن آنتن ها و وسایل دیگر از پشت بام ها و زدن نوار چسب های پهن به شكل ضربدری روی شیشه پنجره خانه هایی كه رو به جانب غرب باز می شوند اقدام و پلیس راه از تردد خودروها در جاده های مواصلاتی مناطق مركزی استان اردبیل هنگام وزش شدید باد جلوگیری كند.

در این حال پیش بینی می شود كه از نخستین ساعات سه شنبه بتدریج با تغییر جانب وزش باد به شمال شرق از شدت سرعت آن كاسته و بارش ها آغاز شود.

روز سه شنبه هم با نفوذ جریان هوای پرفشار سرد سطح زمین از عرض های شمالی به منطقه بر شدت و دامنه ریزش برف و سرمای هوا در بیشتر نقاط استان اردبیل افزوده

می شود و این وضعیت جوی تا روز پنج شنبه ادامه می یابد/س 

برچسب ها: اردبیل ، وزش ، تندباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.