دولت به هيچ کدام از قوانين مربوط به بهداشت و درمان عمل نکرده است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي گفت: طبق قانون، دولت بايد 70 درصد از حق بيمه را پرداخت کند و فقط 30 درصد بر عهده مردم است که متاسفانه دولت به اين تعهد خود عمل نکرده و رفع اين مسئله به چالشي ميان ما و دولت تبديل شده است.

عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که با اجراي طرح هدفمندي يارانهها، 30 درصد قيمت داروها افزايش پيدا کرد افزود: در قانون هدفمندي يارانهها قرار بود 10 درصد درآمدها در صندوقي ذخيره سازي شود و از اين محل مشکل افرادي که به بيماري هاي صعبالعلاج مبتلايند و به دليل مشکلات اقتصادي توان پرداخت هزينههاي درماني خود را ندارند حل شود اما تاکنون دولت يک ريال هم در اين زمينه پرداخت نکرده است.

کمبود دارو به دليل افزايش قيمت ارز است

پزشکيان همچنين درباره مشکل کمبود دارو اظهار داشت: کمبود دارو در بازار به دليل نوسان قيمت ارز و تاخير دولت در پرداخت آن است. وي ادامه داد: طبق جلسهاي که با بانک مرکزي داشتيم توافق شد ارز لازم براي خريد دارو اختصاص داده شود اما به دليل تاخير در اجراي آن مشکلاتي به وجود آمده است. اين عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس افزود: در هفته جاري پي گيري هاي لازم را انجام ميدهيم و تلاش ميکنيم تا مشکل کمبود دارو و قيمت بالاي آن برطرف شود/س


برچسب ها: عمل ، نکردن ، تعهدات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.