نماینده ناظر مجلس شورای اسلامی در هیات نظارت اندوخته اسكناس، عملكرد بانك های استان چهارمحال و بختیاری در پرداخت تسهیلات به طرح های این استان را مطلوب عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

سید سعید زمانیان، در جمع اعضای شورای هماهنگی بانك های استان چهارمحال و بختیاری، با تجلیل از اقدامات بانك های استان چهارمحال و بختیاری، در پرداخت به موقع تسهیلات مورد نیاز به مسكن، صنعت و كشاورزی در راستای ایجاد اشتغال گفت: بانك ها در موضوع ایجاد شغل در استان چهارمحال و بختیاری، با دولت همكاری كردند.

وی، با بیان اینكه منظور از ایجاد اشتغال، اشتغالزایی در بخش دولتی نیست افزود: ایجاد شغل ثابت و پایدار و افزایش توان اقتصادی مردم و كارآفرینی در بخش های خصوصی و تعاونی، مدنظر است.

زمانیان، با بیان لزوم وصول مطالبات بانك و توازن در میزان منابع بانكی و تسهیلات ارائه شده به متقاضیان، تصریح كرد: در این میان، همراهی بانك های عامل با صاحبان صنایع و افرادی كه در پرداخت تسهیلات با مشكل مواجه شده اند، ضروری است.

رئیس مجمع نمایندگان مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی، اولویت نخست بانك ها در ارائه تسهیلات به متقاضیان را اشتغالزایی و افزایش رونق اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری عنوان كرد و افزود: ساماندهی منابع و سوق دادن آن به سمت اشتغالزایی، باید در دستور كار اعضای شورای هماهنگی بانك های استان چهارمحال و بختیاری قرار گیرد.

وی، پیگیری بانك ها در وصول مطالبات معوق افرادی كه توان بازپرداخت تسهیلات را دارند را خواستار شد.

سرپرست شورای هماهنگی بانك های استان چهارمحال و بختیاری نیز، در این نشست با بیان عملكرد بانك های استان چهارمحال و بختیاری در ارائه تسهیلات به بخش های مسكن مهر، اقتصادی، صنعت و كشاورزی، گفت: بانك های استان چهارمحال و بختیاری در ارائه تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان در رتبه های برتر كشور قرار دارند.

قربانعلی همتیان، با بیان اینكه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان، با توجه به منابع بانك ها انجام می شود، افزود: اعطای تسهیلات قرض الحسنه و كم بهره به زوج های جوان و بیماران خاص از اقدامات این شورا طی سالجاری بوده است.

وی، با بیان لزوم نظارت بیشتر بانك مركزی و نهادهای نظارتی بر عملكرد بانك ها، تصریح كرد: باید ساز و كاری تهیه و اجرا شود كه بر صندوق های اعتباری و موسسات مالی و اعتباری، نظارت بیشتری انجام شود.

همتیان، مهم ترین سرمایه بانك ها در نظام جمهوری اسلامی را اعتماد مردم و افزایش سپرده گذاری آنان در این نهادها عنوان كرد و گفت: با اجرای دقیق قانون و تعادل منابع موجود و تسهیلات پرداخت شده، توازن در نظام بانكی افزایش می یابد. /س

برچسب ها: بانک ، پرداخت ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.