هرسین سرزمینی باستانی و كهن با آثاری نظیر دراستان کرمانشاه است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

تپه چیا خزینه ( گنج دره ) در روستای قیسوند، كتیبه بیستون، گور دخمه های اسحاقوند، آثار به جای مانده از دوره ساسانیان در مركز شهر هرسین، آثار بازمانده از قلعه باستانی در روستای سرماج از این دیار چهره ای تاریخی را ترسیم شده است

وجود دو راهی نورآباد به هرسین و برقراری ارتباط عمده استان هایی از كشور در آینده در این مسیر و نیز بزرگراه كربلا در محور بیستون افزون بر تأثیرات مثبت اقتصادی و انتقال فرهنگی، شهرستان هرسین را در موقعیت برتر و استراتژیكی قرار داده است.

جولایی نام وسیله ای ساده از جنس چوب می باشد كه با هنر دست زن هرسین آمیخته شده و طرحی زیبا می آفریند، به نام گلیم كه دارای ارزش بسیاری از نظر اقتصادی می باشد.

شهرستان هرسین دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی متعددی است كه از آن جمله می توان از سراب هرسین، قلعه سرماج، گوردخمه های اسحاق وند، تخت شیرین، حوض سنگی پارك شهر هرسین و مجموعه جهانی بیستون یاد كرد.

حوض سنگی پارك شهر هرسین یكی از آثار به جای مانده از روزگار ساسانی می باشد كه به عنوان ساعت از آن استفاده می شده؛ شهرستان هرسین اكنون در آستانه نوروز 92 با پیش بینی برنامه های متنوع آماده استقبال از مهمانان این دیار تاریخی است./س


برچسب ها: جلوه ، کم نظیر ، هرسین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.