نشريه آمريکايي "هافينگتون پست" از طرح جديد جمعي از سناتورهاي جنگ طلب آمريكائي پرده برداشته كه در صددند تا با حمايت لابي رژيم صهيونيستي دولت اوباما را به حماقتي نظامي عليه ايران وادار نمايند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هافينگتون پست، "رابرت نايمن" مدير سياست‌گذاري موسسه "فقط سياست خارجي نويسنده در ابتداي مقاله به تحركات سناتورهاي جنگ طلب آمريكائي اشاره مي كند و مي نويسد "پيش از اين سناتور "جان مك كين" از اقدام نظامي احتمالي دولت آمريكا عليه ايران دفاع كرده بود. اكنون نيز "بارابارا باكسر" سناتور ايالت كاليفرنيا و "ران وايدن" سناتور ايالت "اورگان" طرحي را ارائه داده اند كه مطابق آن از دولت اوباما مي خواهند تا از "حمله نظامي" احتمالي رژيم صهيونيستي عليه ايران حمايت نمايد. آنان از طرحي حمايت مي كنند كه توسط سناتور "ليندسي گراهام" مطرح شده بود. به عبارت ديگر آنان خواهان آن هستند كه در صورت تجاوز رژيم صهيونيستي عليه ايران آمريكا نيز با آن رژيم همراه شود." 

نويسنده در ادامه اظهار مي دارد كه دولت اوباما مخالف اين مسئله است و سناتورها در صدد وارد نمودن فشار بر وي هستند و مي افزايد "دولت اوباما مخالف چنين اقدامي است اما اين گروه از سناتورهاي آمريكائي در صددند تا وي را وادار به حمايت از رژيم صهيونيستي در صورت حمله احتمالي عليه ايران نمايند."

آنان خواهان حمايت اوباما از رژيم صهيونيستي هستند و مي خواهند كه وي در اين مسير در كنار "ميت رامني" نامزد پيشين رياست جمهوري آمريكا و "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم صهيونيستي بايستد. آنان حامي سياست هاي نتانياهو و لابي آن رژيم موسوم به آيپك هستند." 

وي در ادامه به پيوند سناتورهاي جنگ طلب آمريكائي با لابي رژيم صهيونيستي در آمريكا مي پردازد و مي افزايد "آيپك و گراهام همدست با يكديگر خواهان آن هستند تا سناتورهاي دموكرات را نيز با خود همراه سازند. آنان خواهان مسلط شدن اهداف و نيات لابي جنگ طلب نئومحافظه كاران در آمريكا هستند." نويسنده در ادامه اشاره مي كند كه دو سناتور مذكور كه از حمله آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه ايران حمايت كرده اند "پيش تر مخالف حمله آمريكا عليه عراق بوده اند و در آن زمان آنها با اين موضع گيري خود بسياري از فعالان صلح را نيز در آمريكا فريب دادند." 

وي در ادامه به رياكاري سياستمداران آمريكائي مي پردازد و مي افزايد "آنان در آن زمان به تجاوز نظامي آمريكا عليه عراق راي منفي دادند اما اكنون از حمايت از حمله احتمالي آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه ايران سخن مي گويند. در آن زمان "هيلاري كلينتون" و "جو بايدن" و همين طور "جان كري" عليه عراق موافق بودند. آنان در آن زمان با طرح اين بهانه كه "من به جنگ راي مثبت نمي دهم بلكه به استفاده از اهرم ديپلماسي توسط دولت بوش راي مثبت مي دهم" قصد داشتند تا راي مثبت خود به جنگ طلبي دولت آمريكا توجيه نمايند. من شكي ندارم كه اگر امروز هم از اين دو سناتور آمريكائي پرسش مشابهي را مطرح نمائيد آنان همان پاسخ ديروز هيلاري كلينتون و ساير دموكرات هايي را خواهند داد كه پيش تر از تجاوز آمريكا عليه عراق حمايت كرده بودند." 

نويسنده در ادامه معتقد است كه اين سناتورهاي جنگ طلب آمريكائي كاري از پيش نخواهند برد و در ادامه مي افزايد "در واقع، هنوز هم سناتورهايي در سنا وجود دارند كه مخالف جنگ هستند. هفت سناتور ديگري كه عليه جنگ در عراق راي داده بودند هنوز در سنا حضور دارند و لزوما از طرح جنگ طلبانه سناتور گراهام حمايت نمي كنند از جمله آنها مي توان به پاتريك ليه، كارل لوين، باربارا ميكولسكي، پتي موري، جك ريد و دبي استيبنو اشاره كرد. آنان احتمالا به طرح گراهام و لابي رژيم صهيونيستي در مورد حمايت از حمله احتمالي عليه ايران پاسخ منفي خواهند داد.واقعيت آنست كه آنچه سناتورهاي جنگ طلب آمريكائي مطرح ساخته اند اكنون مدنظر سياست خارجي دولت آمريكا نيست." نويسنده خطاب به مردم آمريكا مي گويد "اگر خواهان جنگي ديگر نيستيد مي بايستي پيش از آنكه اعضاي لابي آيپك و امثال گراهام ساير سناتورها را محاصره نمايند به آنان بگوئيد كه خواهان جنگ نيستيد." رابرت نايمن در پايان با ذكر فراخواني از مردم آمريكا و سراسر جهان خواسته تا صداي اعتراض خود را به سناتورهاي جنگ طلب آمريكائي برسانند: 

برچسب ها: جنگ ، ایران ، خصمانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار