دانشگاه ملایر تنها دانشگاهی است که به طور ویژه ناتوی فرهنگی را پوشش دهد چنانچه از میان کلیه دانشگاههای کشور توانست رتبه نخست را کسب کند.

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛حجت الاسلام و المسلمین جلالی استاد حوزه و دانشگاه در چهارمین همایش ملی ناتوی فرهنگی در دانشگاه ملایر گفت: امروزه افت جمعیت به عنوان مشکلی بزرگ برای کشورها محسوب می شود و کارشناسان دنیا از این موضوع نگران هستند چنانچه جمعیت کشور ما در دهه ی شصت با رشد بالایی رو به افزایش گذاشته است که در اين راستا با تصمیمات دولت این رشد تا به امروز رشد نزولی داشته است.
 
وي افزود: سیر نزولی جمعیت از حدود 6 فرزند در دهه شصت با شعارها و برنامه ریزی های فرزند کمتر، کم شدن بیمه برای خانواده ها تا 3 فرزند، ندادن کوپن برای شیر از 3 فرزند از سوی مسئولان و وزارت بهداشت در کشور مطرح شد و همین موجب کم شدن فرزند آوری در این خانواده ها گردید.
 
وی تصریح کرد: وضعیت کنونی در حالی است که در 80 سال آینده طبق پیش بینی ها جمعیت معادل 31 میلیون نفر خواهد شد و از وضعیت که امروز داریم به نصف می رسد که 40 درصد آنها بالای 60 سال خواهند بود.
 
در ادامه دارايي دبیر چهارمین همایش ملی ناتوی فرهنگی نیز در ادامه گفت: دانشگاه ملایر تنها دانشگاهی است که به طور ویژه ناتوی فرهنگی را پوشش داد و به دلیل برگزاری چندین همایش ملی ناتوی فرهنگی این دانشگاه رتبه نخست فرهنگی را در بین دانشگاههای سراسر کشور کسب کرد.
 
وی افزود: ناتوی فرهنگی و فتنه های اقتصاد، خانواده و جمعیت ایران، تهدیدها و فرصت ها، ناتوی فرهنگی و کسب زندگی اسلامی، علوم انسانی زمینه سازهای اهداف ناتوی فرهنگی به شمار می آید./ع2

برچسب ها: دانشگاه ، فرهنگی ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار